Wikia

Voss Mystics
Voss Mystic
Algemene informatie
Hoofdkwartier
Locaties
Overige informatie
Affiliatie

"The last Gormak must not die…"
―Wet van de Voss, tot stand gekomen na een profetie door een Voss Mystic[bron]

De Voss Mystics (in het Nederlands Voss Mysticus) zijn de totalitaire regeerders van het Voss soort dat leeft op de planeet Voss. De Voss Mystics zijn getalenteerde genezers en zieners dat een grote verbondenheid hebben met de Force. Echter bezitten ze geen enkele kennis van de Force, maar er zijn er ook niet geïnteresseerd in. Dankzij de visioenen van de Voss Mystics wisten de Voss voor eeuwen de aanvallen van de Gormak te overleven.

Geschiedenis Edit

De Voss Mystics zijn mysticus die Force visioenen krijgen. Deze beschikking geeft de Voss al eeuwen lang een groot voordeel in hun oorlog tegen de Gormak. De Voss vestigde zich op een gegeven moment op de bergtop dat bekend staat als Voss-Ka. De vestiging groeide uit tot een stad waar het grootste gedeelte van de Voss zich gevestigd had. Met hulp van visioenen van de Voss Mystics, en de verdediging door de Voss Commandos, wisten de Voss de talloze aanvallen van de Gormak te overleven. De Voss Mystics waren de totalitaire leiders van de Voss en geen enkele Voss ging in op de wetgevingen van de Voss Mystics. Zelfs niet toen de Voss Mystics een wet creëerden dat de Gormak niet uitgeroeid mochten worden. Een opvallend kenmerk van Voss-Ka is de Tower of Prophecy, die het hoge aanzien van de Voss Mystics weergeeft.[2] In de bossen van The Nightmare Lands zouden enkele Voss Mystics in een onbekende tijd gek zijn geworden.[3]

Vlak na het tekenen van het Treaty of Coruscant in 0 ATC, dat een einde maakte aan de Great Galactic War, werd de planeet Voss doro zowel de Galactic Republic als het Sith Empire. Al snel bereidde het Sith Empire een invasie voor, waarop de Galactic Republic een tegenaanval op wierp. De Voss Mystics hadden de komst en invasie plannen van beide allegiances al voorspeld en hadden zich hierop voorbereidt. Toen de invasie er kwam verdween er een invasie vloot en hadden beide allegiances geen keus om Voss in vrede te betreden. De Voss Mystics gaven toestemming om voor beide allegiances ambassades te vestigen op Voss-Ka.[1]

Toen zowel de Galactic Republic als het Sith Empire zich gevestigd hadden op de planeet, zagen ze de talenten van de Voss Mystics en boden hen kennis aan van hun zijde van de Force. De Voss Mystics wilde hier echter niets van weten en beleven hun eigen pad volgen. Hierdoor hebben de Voss Mystics geen enkele kennis van de Force.[4]

Bronnen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Voss Mystics op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki