Wikia

Soorten icoon

1rightarrow Voor het artikel over de planeet, bekijk de Voss (planeet) pagina.

Voss
Voss soort
Thuis-wereld
Huidskleur
Rood, blauw, en twee andere tinten[3]
Kleur ogen
Oranje[3]
Onderscheidingen
Vier verschillende patronen van de huid markeringen[3]
Bekende leden
"The last Gormak must not die…"
―Wet van de Voss, tot stand gekomen na een profetie door een Voss Mystic[bron]

De Voss is een intelligente mens-achtige soort dat leeft op de planeet dat dezelfde naam deelt, genaamd Voss. De Voss leefde voornamelijk in hun hoofdstad dat gevestigd was op de top van een berg genaamd Voss-Ka. Hun totalitaire gemeenschap werd verdedigt door de Voss Commandos en geregeerd door de Voss Mystics. De Voss populatie was klein, maar samen met de Gormak behoorden zij tot één van de twee grootste populaties van de planeet. De Voss lagen voortdurend in oorlog met de vijandige Gormak, die de Voss verafschuwden. Door de eeuwen heen wisten de Voss vele aanvallen van de Gormak te overleven.

Gevolgd op het einde van de Great Galactic War en het Treaty of Coruscant in 0 ATC, werd de planeet Voss ontdekt door zowel het Sith Empire als de Galactic Republic. Het Sith Empire probeerde de planeet te veroveren, dus verplaatste de Republic Navy zich om dit te voorkomen. De Voss Mystics voorzagen dit en lieten zien dat ze zelf in beschikking waren om zichzelf te verdedigen. Dit zorgde dat zowel de Galactic Republic en het Sith Empire de planeet niet konden domineren. Beide allegiances vestigde zich op de planeet in de vorm van ambassades in de hoofdstad Voss-Ka.

FysiologieEdit

De Voss zijn een mens-achtige soort met een kleurrijke huid van vier verschillende kleuren, inclusief tinten van rood en blauw, samen met vier unieke patronen van markeringen die hun gezicht, nek en lichaam bedekken. De Voss hebben ook oranje ogen. De Voss worden pas seksueel volwassen nadat zij trouwen.[3]

Cultuur Edit

Een Voss Mystic

Een Voss Mystic.

De Voss wonen in de stad genaamd Voss-Ka. Ze leven hier afgelegen op de berg top. De Voss is in de minderheid op Voss door de Gormak, de andere overheersende soort van de planeet, die erg vijandig tegenover hen is. De Voss hebben een totalitair regime dat regeert wordt door Force-gebruikers die bekend staan als de Voss Mystics. De Voss Mystics worden beschouwd als onfeilbaar. De Voss praten heel weinig met elkaar, slechts alleen tijdens emotionele zaken zoals een begrafenis.[3]

De Voss Commandos beschermen de Voss al eeuwen lang tegen de aanvallen van Gormak. Hoewel de Voss Commandos Voss-Ka beschermen, bemoeien de Voss Mystics zich ook met de bescherming van de Voss, aangezien ze Force visioenen krijgen die hulp kan bieden en aanvallen vooraf kan voorspellen.[4] Deze gevoelens zijn zo belangrijk voor de Voss, dat er een speciale toren is opgericht, de Tower of Prophecy, een prominente mijlpaal in Voss-Ka. Hoewel de Gormak vechten voor de totale vernietiging van de Voss, hield de maatschappij van de Voss een strenge wet om de Gormak niet uit te roeien. De Voss cultuur was zodanig, dat deze wet werd gezien als natuurlijk en niet in twijfel werd getrokken door de inwoners. Ondanks hun verbinding met de Force, willen de Voss niet de Jedi of de Sith volgen in hun kennis. De Voss Mystics werden gemarkeerd als Gray Jedi, omdat ze geen standaard perspectief hadden op de aard van de Force, omdat ze niet behoorde tot de Dark Side of the Force noch de Light Side of the Force.[3]

Een park in Voss-Ka

De Voss zijn grote liefhebbers van kunst en architectuur.

De Voss zijn grote liefhebbers van kunst, en hun architectuur wordt gekenmerkt door een opvallende artistieke stijl die al duizenden jaren bestaat.[5] Door de sterke verdediging en de artisticiteit van hun huizen, evenals de begeleiding van hun Voss Mystics, zijn de Voss tevreden met wat ze bereikt hebben.[3] De Voss beleven daarom ook neutraal in de Cold War, de oorlog tussen het Sith Empire en de Galactic Republic.[4] Hierdoor stemde de Voss erin toe om ambassades te stichten voor zowel het Sith Empire als de Galactic Republic in Voss-Ka om de diplomatieke relaties met de Voss te handhaven.[6]

Geschiedenis Edit

Een huis in Voss-Ka

De Voss nederzetting genaamd Voss-Ka.

Eeuwen voor de ontdekking van de wereld Voss, leefden de Voss als één van de inheemse soorten op de planeet. Samen met de Gormak behoorde ze tot de twee grootste dominante volkeren van de planeet, in termen van populatie. De Voss vestigde zich op een berg top waar ze een stad op bouwden, die Voss-Ka genoemd werd. Al eeuwen lang zijn de Voss in oorlog met de Gormak die probeert om de Voss uit te roeien. Om Voss-Ka trainde ze krijgers die ze Voss Commandos noemden en die dienden in het verdedigen van de Voss. Met hulp van visioenen van de Voss Mystics wisten de Voss de dodelijke aanvallen van de Gormak voor eeuwen te overleven.

Na het einde van de Great Galactic War door het ondertekenen van het Treaty of Coruscant, werd in 0 ATC de planeet Voss ontdekt door zowel de Galactic Republic als het Sith Empire. Het Sith Empire wilde al snel de planeet veroveren en viel de planeet aan. De Galactic Republic stuurde een tegenaanval tegen het Sith Empire. Echter waren de Voss al van te voren geïnformeerd voor de invasie plannen, door de visioenen van de Voss Mystics. Dit zorgde voor een nederlaag voor het Sith Empire en de Voss wisten hun planeet neutraal te houden. Om de neutraliteit te handhaven werden er ambassades gebouwd voor beide allegiances.

Achter de schermen Edit

De Voss werden voor het eerst geïntroduceerd in het Holonet artikel. De Voss ontstond nadat BioWare nieuwe verhaallijnen in het Star Wars universum wilde brengen. De verschijning van de Voss werden geïnspireerd door de pijlgifkikkers. De bedoeling van de Voss was om ze geïsoleerd te maken van buitenstaanders en een mystieke cultuur te creëren. Op het eerste opzicht wilde BioWare van de Voss een speelbare soort maken, maar dit werd later geweigerd in het voordeel voor de Imperial Agent klassen omdat er al vier Force gebruikers klasse in het spel zijn.

Zie ook Edit

Bronnen Edit

Externe links Edit

YodapediaFavicon Voss op de Yodapedia
WookieepediaFavicon Voss op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki