Wikia

Coruscant.jpg

Voss
Voss.jpg
Astrologische informatie
Regio
Stelsel
Voss stelsel
Manen
2
Rotatie periode
28 uren
Orbitale periode
355 dagen
Psychische informatie
Klasse planeet
Terrestrial
Diameter
2
Atmosfeer
Leefbaar
Terrein

  • Bossen
  • Bergen
  • Oceanen
Punt van interesse
Sociale informatie
Populatie
Belangrijke steden
Affiliatie
Neutraal
"Mysterious Force users, eternal war."
―Een Holonet dossier[bron]

Voss is een planeet dat in het Voss stelsel ligt in de Outer Rim gebieden van de galaxy. De planeet is bevolkt door de inheemse bevolking met de gelijknamige naam, de Voss, en de Gormak. Tussen de twee volkeren is een oorlog ontstaan die al een aantal jaar aan de gang is. Kort na het tekenen van het Treaty of Coruscant ontdekte zowel de Galactic Republic als het Sith Empire de planeet.

Geschiedenis Edit

"Primarily isolated on one tall peak and outnumbered by millions of their enemies, the non-Gormak natives use the same name for themselves as for their world: Voss."
―Een Holonet dossier[bron]

De Voss is samen met de Gormak de twee grootste dominante volkeren van de planeet, in termen van populatie. De Voss vestigde zich op een berg top waar ze een stad op bouwden, die ze Voss-Ka noemde. Al eeuwen lang zijn de Voss in oorlog met de Gormak die probeert om de Voss uit te roeien. In Voss-Ka trainden ze krijgers die ze Voss Commandos noemden en die dienden in het verdedigen van de Voss. Met hulp van visioenen van de Voss Mystics wisten de Voss de dodelijke aanvallen van de Gormak voor eeuwen te overleven.

"When the Sith Empire schemed to conquer Voss, the Republic sought to defend the planet--but the Mystics foresaw both plots and in the end a fleet disappeared, an Empire was humbled and two mighty powers came to Voss peacefully to win favor."
―Een Holonet dossier[bron]

Na het einde van de Great Galactic War, vlak nadat het Treaty of Coruscant werd getekend in 0 ATC, werd de planeet Voss ontdekt door zowel de Galactic Republic als het Sith Empire. Het Sith Empire wilde al snel de planeet veroveren en viel de planeet aan. De Galactic Republic stuurde snel een tegenaanval. Echter waren de Voss al van te voren geïnformeerd voor de invasie plannen, door de visioenen van de Voss Mystics. Dit zorgde voor een nederlaag voor het Sith Empire en de Voss wisten hun planeet neutraal te houden. Om de neutraliteit te handhaven werden er ambassades gebouwd voor beide allegiances.

Locaties Edit

Voss-KaEdit

Een huis in Voss-Ka.jpg

Voss-Ka.

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Voss-Ka

Voss-Ka is de grootste en belangrijkste nederzetting van de Voss. De stad is gebouwd op een berg waar ook de Tower of Prophecy is gebouwd. In de stad bevinden zich de ambassades van het Sith Empire en de Galactic Republic.

De Nightmare LandsEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Nightmare Lands

De Nightmare Lands is een bos dat zich op Voss bevindt. Het bos is erg dicht en volgens geruchten heeft het een corrupte invloed op individuelen die het bos betreden.

Gormak nederzettingenEdit

Op Voss bevinden zich verschillende Gormak nederzettingen. Deze bestaan vooral uit beveiligde kampen of mijnen.

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini.png Voss op het Holonet
WookieepediaFavicon.png Voss op de Wookieepedia

Around Wikia's network

Random Wiki