Wikia

Sith Empire Icoon
Sith Inquisitor game icoon

Vindican
Darth Malgus' Sith Pureblood Master
Biografische informatie
Status
Overleden[1]
Stierf
Fysieke informatie
Soort
Geslacht
Huidskleur
Rood[1]
Kleur ogen
Geel[1]
In-game informatie
Klas
Apprentice
Beroep
Affiliatie
"Welcome home."
Darth Malgus, voordat hij hem vermoordt.[bron]

Vindican was een Sith Pureblood Sith Inquisitor en de Sith Master van Darth Malgus voor en aan het begin van de Great Galactic War. Samen met zijn apprentice vloog hij naar het Korriban Space Station en confronteerde hij een Zabrak Jedi Master en zijn Padawan Satele Shan. Hij stierf uiteindelijk aan de hand van Darth Malgus nadat hij fysiek verwond was van het duel.

Biografie Edit

AchtergrondEdit

Vindican was een Sith Pureblood Sith Master Sith Lord van het Sith Empire ten tijde het begin van de Great Galactic War. Hij groeide op in de periode van de voorbereidingen op de Great Galactic War die de Sith Emperor zou organiseren om wraak te nemen op de Galactic Republic en haar Jedi Order, na hun nederlaag tijdens de Great Hyperspace War. In het jaar 28 BTC achtte de Sith Emperor zijn vloot en leger klaar voor de strijd en besloot om de oorlog te verklaren aan de Galactic Republic. Een hoog prioriteit van de oorlog was de terugname van de wereld Korriban. Korriban was wellicht een van de belangrijkste werelden, aangezien het voor hen een heilige wereld is wat de oorsprong kent van de Sith beschaving. Het Sith Empire had een verrassingsaanval georganiseerd waarbij ze zich voor het eerst lieten zien aan de Galactic Republic. Vindican kreeg tijdens deze aanval een leidinggevende positie in de aanval op het Korriban Space Station waarbij hij moest zorgen dat niemand kon ontsnappen.

Fall of KorribanEdit

"You failed, Master. No, Malgus. This is only the beginning!"
Darth Malgus en Vindican[bron]
Malgus en zijn master uit het schip

Vindican en zijn apprentice Darth Malgus.

Tijdens de Fall of Korriban deden Vindican en zijn Sith Apprentice Darth Malgus een poging om het Korriban Space Station te infiltreren. Wanneer de Imperial Navy het Korriban Space Station aanvielen infiltreerde verschillende Sith Troopers het station terwijl Vindican met zijn Apprentice, Darth Malgus, in een van de hangars wist te landen met zijn persoonlijke Fury-class Imperial Interceptor. Tijdens hun landing confronteerde zij twee Jedi, een Zabrak Jedi Master en zijn Padawan Satele Shan, een smuggler en een Republic Trooper die de aanval probeerden te ontsnappen om de Galactic Republic te waarschuwen van de terugkeer van het Sith Empire.

Sith Pureblood Master gebruikt Force Lightning op het schip

Vindican valt het schip aan met Force Lightning.

Nadat ze geland waren activeerde Vindican zijn rode Double-bladed lightsaber en viel de Zabrak Jedi Master aan terwijl zijn apprentice Satele Shan aanviel. Het duel tegen de Zabrak Jedi Master ging door totdat Satele Shan Darth Malgus van zich af wist te schermen door hem een schop te geven waardoor hij van haar af werd geworpen. Hierdoor deed Satele Shan een poging om Vindican van achter aan te vallen. Echter voorzag Vindican haar aanval en trof haar met Force Lightning waar ze door de kracht naar achteren viel. Vervolgens draaide hij zich om waar de Zabrak Jedi Master hem aanviel met een krachtige Force Push waardoor hij naar achteren werd geduwd en er moment van rust kwam in het duel. Op dat moment steeg de Corellian XS Stock Light Freighter op en probeerde de hangar te verlaten. Vindican probeerde het schip te stoppen door het aan te vallen met Force Lightning. Echter werd zijn aanval gestopt nadat de Republic Trooper op hem schoot met zijn Blaster cannon.

Darth Malgus' Sith Pureblood Master geraakt in het gezicht

Vindican wordt verwond in zijn gezicht.

Het schip wist de hanger uit te vliegen met Satele Shan aan boord, die het bevel kreeg om mee te gaan. Hierdoor bleef de Zabrak Jedi Master alleen over en confronteerde hij de twee Sith met Satele's blauwe Double-bladed lightsaber die ze aan hem overhandigde terwijl ze ontsnapte. In de loop van het duel wist de Zabrak Jedi Master zijn gezicht te raken met zijn Lightsaber waardoor zijn masker afviel en De Jedi zijn gezicht verwondde. Hij zette het duel voort, ondanks zijn verwonding. Kort daarna doorboorde de Zabrak Jedi zijn buik door de andere kant van Satele's Double-bladed lightsaber te activeren terwijl Vindican achter hem stond. Vindican viel vervolgens verwond neer op de grond.

Malgus vermoord zijn master

Darth Malgus vermoord zijn Master.

Hoewel hij zelf uitgeschakeld was zette Darth Malgus het duel voort tegen de Zabrak Jedi Master. Darth Malgus gebruikte telekinesis om het Lightsaber van zijn master te pakken en confronteerde daardoor de Zabrak Jedi Master met twee Lightsabers. Darth Malgus wist het duel te winnen door de Zabrak Jedi te vermoorden. Vervolgens liep Malgus naar zijn Master toe en vertelde hem dat hij gefaald had doordat Satele Shan, de Smuggler en de Republic Trooper wisten te ontsnappen. Vindican vertelde dat hij niet gefaald had omdat dit slechts het begin was. Malgus gaf hem gelijk daarin en vermoordde hem vervolgens terwijl hij toekeek hoe de Imperial Navy Korriban arriveerde.

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Vindican op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki