Wikia

Galactic Republic Icoon
Jedi Knight game icoon

Galactic Republic Icoon
Ven Zallow
Galactic Republic Icoon
Ven Zallow
Biografische informatie
Stierf
Psychische informatie
Soort
Geslacht
Kleur ogen
Groen[1]
Huidskleur
Licht[1]
In-game informatie
Klasse
Chronologische en politieke informatie
Affiliatie
"You were deceived. And now, your Republic shall fall."
Darth Malgus tegen Ven Zallow — Gnome-speakernotesLuister (bestand info)[bron]

Ven Zallow was een mannelijke, menselijke Jedi Master en lid van de Jedi Order, tijdens de periode van de Great Galactic War. Tijdens de Sacking of Coruscant leidde hij de verdediging van de Jedi Temple tegen de Sith, geleidt door Darth Malgus. Hij stond bekend als een wijze en ervaren Jedi. Hij werd tijdens de Sacking of Coruscant vermoord door Darth Malgus, die hem neerstak met zijn lightsaber in zijn maag.

Biografie Edit

"You assumed no force could challenge you. And now… finally, we have returned."
―Darth Malgus — Gnome-speakernotesLuister (bestand info)[bron]

In het jaar 0 BTC arriveerde Darth Malgus en zijn companion Eleena Daru bij de Jedi Temple en vermoordde de beveiliging van de Tempel. Wanneer Darth Malgus en zijn companion de tempel betraden, werden ze omringd door een aantal Jedi Knights, onder leiding van Ven Zallow.[2]

Terwijl Malgus en Daru omringd werden, stortte een Republic shuttle door de hoofdingang van de Jedi Temple en wist vlak voor Malgus neer te crashen. De deur van de shuttle ging open en onthulde een leger van Siths, die hun Lightsabers optrokken, en vergezelde Malgus in het gevecht tegen de Jedi Knights en de beveiliging van de tempel.

Ven Zallow verloren

Ven Zallow sterft aan de hand van Darth Malgus.

Tijdens het gevecht vocht Ven Zallow tegen de Sith Warriors. Al gauw confronteerde Darth Malgus Ven Zallow. Ze duelleerden en Malgus gooide zijn lightsaber naar hem, die hij nog maar net kon ontwijken, waarna Malgus hem gauw weg wist te stoten met zijn force krachten. De twee dueleerde en gauw wist Malgus Ven Zallow in zijn maag te steken met zijn lightsaber. Toen Ven Zallow stierf, vertelde Malgus hem dat ze bedrogen werden en dat zijn Republic nu zou gaan vallen. Toen Ven Zallow stierf, viel de Sith vloot de Jedi Temple aan.[1]

Persoonlijkheid Edit

Ven Zallow confronteerd Malgus

Ven Zallow confronteert Darth Malgus.

Ven Zallow was een Jedi en leidde de verdediging van de Jedi Temple op Coruscant tijdens de Sacking of Coruscant. Wanneer Darth Malgus en zijn companion de tempel betrad, leidde Ven Zallow zijn mede Jedi om de twee te omsingelen. Hier toonde Ven Zallow moed door Darth Malgus te confronteren en recht voor hem te staan en in zijn ogen te kijken. Toen de Republic shuttle door de hoofdingang van de tempel crashte, bleef Ven Zallow op zijn positie staan, terwijl de andere Jedi een aantal stappen naar achteren deden. Toen de Sith Warriors uit de shuttle kwamen, vergezelde Ven Zallow de Jedi in de tegenaanval.[1]

Krachten en mogelijkheden Edit

Ven Zallow ontwijkt Darth Malgus zijn lightsaber

Ven Zallow ontwijkt het lightsaber van Darth Malgus.

Ven Zallow liet een groot aantal Force krachten zien tijdens de Sacking of Coruscant. Hij maakte gebruik van Force push om Eleena Dura tegen een pilaar aan te smijten en tegen het gevecht met Darth malgus maakte hij gebruik van Force jump om het lightsaber van Darth Malgus te ontwijken. Tijdens de hele invasie maakt hij onder ander gebruik van Force speed, wat zijn snelheid vergroot. Ven Zallow was niet alleen een meester in Force krachten, maar was een uitstekende zwaard vechter. Tijdens de invasie wist hij verschillende Sith Warriors te vermoorden, met een intense snelheid. Hij maakte vaak gebruik van snelle zwepen en slagen, die hij vaak uitvoerde met één hand. Hoewel Ven Zallow een krachtige Jedi was, werd hij verslagen door Darth Malgus. Tijdens het gevecht wist hij de meeste aanvallen van Darth Malgus af te weren met zijn lightsaber, maar werd uiteindelijk in zijn maag gestoken.[1]

Verschijningen Edit

Externe linksEdit

Wiki afbeeldingen sjabloon
The Old Republic Wiki heeft afbeeldingen verzameld van:

WookieepediaFavicon Ven Zallow op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki