Wikia

Galactic Republic Icoon
Coruscant

Galactic Republic Icoon
Tython
Galactic Republic Icoon
Tython
Astrologische informatie
Sector
Deep Core
Stelsel
Tython stelsel
Manen
2
Coördinaten
L-10
Rotatie periode
31,5 standaard uren
Orbitale periode
524 dagen
Psychische informatie
Punt van interesse
Sociale informatie
Affiliatie
"Though still committed to defending the Republic, the Jedi relocated to their ancient homeworld of Tython to rest, meditate, and seek guidance from the Force."
―Jedi Master Gnost-Dural — Gnome-speakernotesLuister (bestand info)[bron]

Tython is de start wereld voor de Jedi Knight en de Jedi Consular klassen. Tython is de oorspronkelijke wereld waar de Jedi vandaan komt. Op Tython werd dan ook als eerste de Force ontdekt en sinds probeert men het te gebruiken.

Geschiedenis Edit

Voor het tijdperk van de Galactic Republic Edit

Tython bossen

De bossen van Tython.

Op de wereld Tython kwamen meest slimste en beste filosofen, priesters, wetenschappers en strijders vandaan met betrekking tot de raadselachtige, mystieke Light side of the Force. Uit de Light side of the Force ontstond uiteindelijk de Dark side of the Force als een reactie hierop. Tussen deze twee partijen ontstond uiteindelijk een oorlog die bekend staat als de Force Wars op Tython. Uit de as van deze oorlog ontstond het ontstaan van de Jedi, waarbij vervolgens de Lightsabers werden uitgevonden.

Aanvankelijk geloofden de Jedi dat hun macht beperkt was tot slechts Tython, maar dit werd later in het tegendeel bewezen, toen groeperingen van Tython andere werelden wisten te bevrijden en ze tot Jedi Knights te maken. De Jedi's uit Tython stichtte een filosofie school op, op de wereld Ossus.

Nieuwe woning voor de Jedi OrderEdit

Jedi Temple (Coruscant)

De herbouwde Jedi Temple.

In de nasleep van de Great Galactic War, had de Jedi Order zich verplaatst naar Tython, na de Sacking of Coruscant, waar de Jedi Temple werd vernietigd door de troepen van Darth Malgus. Op Tython probeerden ze hun beschaving weer op te bouwen, ondanks de problemen met een lokale Twi'lek pelgrim kolonie en een mysterieuze invloed van de wereld zelf. Rond deze tijd, wist een groep plunderaars, die bekend staan als "Flesh Raiders", begon de aanval op de bevolking van Tython. De inheemse bevolking planeet vroegen de Jedi om hulp bij de bestrijding van de Raiders, maar de Order weigerde, omdat zij zich er niet mee wilde bemoeien.

Belangrijke locaties Edit

Galerij Edit

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini Tython op het Holonet
WookieepediaFavicon Tython op de Wookieepedia

Around Wikia's network

Random Wiki