Wikia

Sith Empire Icoon

Tulak Hord
Biografische informatie
Thuis-wereld
Status
Overleden
Fysieke informatie
Geslacht
In-game informatie
Titel
Beroep
Leider van het originele Sith Empire
Affiliatie
"In his time as Dark Lord of the Sith, Tulak Hord was known as a master of the mystical dark arts of the Force, using his powers to plumb the depths of life and death."
Codex: Lore: The Ritual of Tulak Hord[bron]

Tulak Hord was de mannelijke Dark Lord of the Sith van het originele Sith Empire na de Hundred-Year Darkness. Tijdens zijn regeringsperiode stond hij bekend als een meester van de mystieke duistere kunsten van de Force. Hij gebruikte de krachten van leven en dood. Tijdens de gevechten om Yn en Chabosch werd geloofd dat hij de krachten van zijn vijanden wist te binden in hemzelf waardoor zijn krachten groeide. Uiteindelijk werd hij gek en overleed. Hij werd begraven in een tombe op de wereld Korriban. Tulak Hord nam zijn gehiemen met hem mee in het graf toen hij overleed. Velen Sith hebben geprobeerd om zijn geheimen te ontrafelen. In de recente jaren vond Darth Marr Tulak Hord's lightsaber hoewel Hord's grootste schatten nog verborgen liggen.

Geschiedenis Edit

"One ritual of Tulak Hord's gets only a scant mention in the histories, but is the subject of myth and legend--a ritual rumored to grant eternal life."
Codex: Lore: The Ritual of Tulak Hord

Tulak Hord was een mannelijke Sith afkomstig van het originele Sith Empire. Na de Hundred-Year Darkness werd Tulak Hord uiteindelijk benoemt tot de Dark Lord of the Sith, de hoogste rang en absolute leider van het Sith Empire. Hij regeerde vanuit Korriban, de Outer Rim wereld en planeet waar de Sith haar oorsprong kent. Tijdens zijn leven had hij een Dashade slaaf genaak Khem Val, die hem in veel gevechten hielp.

In zijn regeringsperiode als Dark Lord of the Sith, stond Tulak Hord bekend om het vermeesteren van de mystieke duistere kunsten van de Force. Hij maakte gebruik van krachten van zowel leven als dood. Tijdens de Battle of Yn en de Battle of Chabosch, werd er aangenomen dat geloofd dat Tulak Hord rituelen uitvoerde om de krachten van zijn vijanden te absorberen. Hierdoor groeide zijn krachten. Er werd geloofd dat Tulak Hord experimenteerde met rituelen om onsterfelijkheid te krijgen.

Uiteindelijk werd Tulak Hord gek. Tulak Hord's gekte zou uniek in zijn soort zijn, hij kon geen verschil meer zien tussen personen met een lichte geest en een duistere geest. Dit zorgde dat hij waanbeelden zag wat uiteindelijk leidde tot zijn eigen vernietiging. Na zijn overlijden werd hij begraven door de Sith in de Tomb of Tulak Hord, in de Valley of thé Dark Lords op Korriban.

Codex Edit

Betrokkenheid in missions Edit

Hoewel Tulak Hord niet verschijnt, aangezien hij overleden is, is hij indirect betrokken in verschillende missions.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki