Wikia

Timeline 11: Rebirth of the Sith Empire
Grand Moff Odile Vaiken wordt de eerste Grand Moff.png
Uitgebracht op
10 december 2010
Type
Video
Nummer
11
Periode
Series

Timeline 11: Rebirth of the Sith Empire (in het Nederlands Tijdlijn 11: Hergeboorte van het Sith Keizerrijk) is de elfde van de serie video's die achtergrond informatie geeft over de gebeurtenissen rond de Great Galactic War en de opmars van het Sith Empire, gemaakt door Jedi Master Gnost-Dural. Deze video levert informatie over de gebeurtenissen rond de hergeboorte van het Sith Empire en Grand Moff Odile Vaiken. De video werd uitgegeven op 6 december 2010, op de officiële fansite.

Samenvatting Edit

Na de nederlaag van de Sith tijdens de Great Hyperspace War waren de overblijfselen gedwongen om te vluchten voor de Galactic Republic. Ze wisten te vluchten naar de moeras wereld Dromund Kaas. Ze werden geleidt door de Sith Emperor en verschillenden Sith Lords, maar de Galactic Republic wist informatie te verzamelen over de oprichting van de Imperial Military. Jedi Master Gnost-Dural wist één persoon te identificeren die grote invloed heeft gehad op de gemeenschap en de sociale levensstijlen van de inwoners van het Sith Empire, die nu nog steeds van toepassing zijn.

In het jaar 1251 BTC kwam er een einde aan de Great Hyperspace War. De Sith hadden de oorlog verloren en daarbij werd Korriban veroverd door de Galactic Republic. Hierbij hadden de overblijfselen geen andere keus om te vluchten uit Galactic Republic ruimte. De overblijfselen van het Sith Empire vluchtlactic Rte de galaxy in op zoek naar een nieuwe wereld. Deze groep werd geleidt door de Sith Emperor, die per toeval de moeras wereld Dromund Kaas wist te vinden. Het Sith Empire wist zich hier te vestigen en de Sith Emperor beloofde zijn volgelingen wraak op de Galactic Republic. de Sith Emperor besloot om zich zelf te isloeren waardoor hij de Dark Council oprichtte. In deze jaren speelde Odile Vaiken een grote rol in de wederopbouw van het Sith Empire. Hier wist hij de Imperial Military op te richten, die bestond uit niet-Force gevoelige. Hij maakte zelf de trainingen die nu nog steeds gebruikt worden in de Cold War. Vervolgens wist hij met dit leger hun gebied uit te breiden op Dromund Kaas tegen de wezens die in de moerassen leefden. Vervolgens besloot hij om zich te mengen met de ontwerpen voor een armada. Hierdoor kreeg hij de onderscheiding als eerste Grand Moff van het Sith Empire.

Jaren later overleed Grand Moff Odile Vaiken nadat hij faalde in een campagne om een buitenaardse wereld te veroveren. Hij overleed op een prototype Sith Battlecruiser tijdens dit gevecht. Na het overlijden was de nalatenschap van Odile Vaiken erg groot geworden. Hij was een voorbeeld voor velen inwoners van het Sith Empire en hij bewees dat niet-Force gebruikers een critische rol konden spelen in belangrijke zaken.

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

WezensEdit

GebeurtenissenEdit

LocatiesEdit

OrganisatiesEdit

SoortenEdit

TechnologieEdit

OverigeEdit

Externe links Edit

Timeline 11: Rebirth of the Sith Empire op het Holonet
WookieepediaFavicon.png Timeline 11: Rebirth of the Sith Empire op de Wookieepedia

VoetnotenEdit

Star Wars: The Old Republic media series
Video game
Star Wars: The Old Republic
Stripverhalen
Threat of Peace Blood of the Empire The Lost Suns
Novelles
Fatal Alliance Deceived Revan
Korte verhalen
Smuggler's Vanguard The Third Lesson
Galactic Timeline
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Cinematic trailers
Deceived trailer Hope trailer Return

Around Wikia's network

Random Wiki