Wikia

Jedi Knight game icoon.png
Jedi Consular game icoon.png
Sith Warrior game icoon.png
Sith Inquisitor game icoon.png

The Force op Tython.png

Een Jedi gebruikt The Force.

The Force (in het Nederlands de Kracht) is een metafysische kracht dat van enorme belang is voor de Jedi en de Sith. De Jedi Knight, Jedi Consular, Sith Warrior en Sith Inquisitor klassen maken gebruik van de Force als een primair en secundair wapen. Vooral de Jedi Consular en de Sith Inquisitor klassen zijn gespecialiseerd in het gebruik van de Force.

De Force wordt bestudeerd op twee verschillende aspecten, de Light Side of the Force en de Dark Side of the Force. Beide aspecten worden geuit door emoties van levende wezens. De Light Side of the Force wordt geuit door mededogen, onzelfzuchtigheid, zelfkennis en verlichting, genezing, genade en welwillendheid, terwijl de Dark Side of the Force het element is van haat, angst, hebzucht, woede, agressie, jaloezie en boosaardigheid. De Force wordt erkend door de Jedi als een verenigde kracht dat alle levende dingen doordringt en de galaxy bindt. Sommige individuelen, vooral de Sith, geloven dat de Dark Side of the Force krachtiger is dan de Light Side.

Hoewel de Force door alle levende wezens stroomt, kan de Force alleen benut worden door Force-gevoelige. Deze individuelen hebben een hoog aantal micro-organismen genaamd midi-chlorians, die gevonden kan worden in het bloed. Hoe hoger de telling, hoe groter het Force vermogen van iemand is.

De Light Side of the Force Edit

"Jedi Consulars channel the power of the Force for strength in combat and wisdom in diplomacy. "
―Een Holonet dossier over een Jedi Consular[bron]

De Light Side of the Force was bezig met de idealen van het goede, welwillendheid en genezing. Volgelingen van de light side streven naar harmonie om in te leven en om hen heen. Ze streven naar wijsheid en logica. Om harmonie te krijgen van de light side maakt men vaak gebruik van vormen van meditatie, waarbij ze negatieve emoties zoals agressie, angst en haat los laten om niet in aanraking te komen met de dark side.

De Dark Side of the Force Edit

"Channeling this Force energy, Inquisitors are capable of draining the life from their enemies and using it to feed themselves and their allies."
―Een Holonet dossier over een Sith Inquisitor[bron]
Sith Inquisitor met force lightning.png

Een Sith Inquisitor maakt gebruikt van de Dark Side.

De Dark Side of the Force wordt beschouwd door de Jedi als het element van angst, haat, agressie en boosheid in de richting naar al het levende. Dergelijke emoties worden gebruikt om hun krachten te versterken en de capaciteiten te verhogen. De dark side streeft naar persoonlijke macht en de vernietiging van anderen om controle te houden tegen al het tegenstand. Het gebruik van de dark side is zeer verslavend aangezien men er uitzonderlijke kracht mee kan vergaren die de Jedi Order verbiedt te volgen.

Verschijningen Edit

Externe links Edit

YodapediaFavicon.png The Force op de Yodapedia
WookieepediaFavicon.png The Force op de Wookieepedia

Around Wikia's network

Random Wiki