Wikia

Soorten icoon.png
Iconen wezens.png

Terentatek
Terentatek
Thuis-wereld
Huidskleur
Grijs, bruin-achtig[1]
"Jedi killers."
―Een Holonet dossier over de Terentatek[bron]

Terentatek zijn dodelijke wezens die leven op Korriban. Een Terentatek heeft een stevige huid die goed bestemd is tegen Force aanvallen. Hierdoor worden ze vaak ingezet tegen de Jedi Order. Door hun sterke weerstand tegen Force aanvallen, staan ze bekend als "Jedi Killers" in de galaxy.

Fysiologie Edit

Slechts veel wezens in de galaxy zijn zo dodelijk als de Terentatek. Terentatek kunnen onmogelijke figuren door midden snijden. Hun lichaam beschikt over een aantal horens, en elke arm is gewapend met klauwen die zeer dodelijk kunnen zijn. Ze zijn erg gewelddadig tegenover anderen. Wellicht één van de sterke eigenschappen van een Terentatek is waarschijnlijk hun huid. Hun huid blijkt erg goed beschermd te zijn tegen Force aanvallen. Gecombineerd met de kracht van een Terentatek, is een Terentatek wellicht één van de krachtigste krijgers.[1]

Geschiedenis Edit

De oorsprong van de Terentatek blijft een mysterie, hoewel er verschillende hypothese zijn bedacht. Een hypothese is dat de Sith Lord Exar Kun de wezens heeft gecreëerd door met Force experimenten op Rancors te experimenteren. Een andere hypothese is dat de Terentatek zijn ontstaan door het deelnemen van verschillende rituelen, dat werd uitgevoerd door Dark Jedi.

Odile Vaiken vermoord een Terentatek.png

Odile Vaiken vermoord persoonlijk een Terentatek.

Op een bepaald moment wist de Terentatek populatie zich te verspreiden over de galaxy. Dit kwam door mengelingen van Exar Kun die de wezens liet vervoeren. Exar Kun deed dit met een reden, aangezien de wezens een hoge weerstand kunnen bieden tegen Jedi. Voor de komende jaren wisten de Terentatek op die werelden te blijven, zoekend naar locaties waar de Dark Side of the Force sterk aanwezig is. De Jedi Order heeft een poging gedaan om de Terentatek bevolking uit te roeien, maar mislukte in deze taak. De Terentatek wisten in de loop der jaren een reputatie op te bouwen van legendarische wezens.[1]

Door de verspreiding van de Terentatek, leefden er verschillende Terentatek op de moeras wereld Dromund Kaas. Tijdens de uitbreidingen van het Sith Empire op Dromund Kaas, leidde Odile Vaiken een campagne tegen de wezens op Dromund Kaas zodat het Sith Empire hun gebied konden uitbreiden. In de moerassen confronteerde Odile Vaiken een Terentatek die hij persoonlijk wist te verslaan.[2]

Tactiek Edit

Een Jedi oog in oog met een Terentatek.jpg

Een Jedi Knight, oog in oog met een Terentatek.

Door de grote Force weerstand van een Terentatek, zullen Force krachten weinig effect hebben om schade aan te richten op een Terentatek. Hierdoor is het aangeraden om vooral gebruik te maken van een lightsaber, als Jedi Knight of Jedi Consular.[3]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini.png Terentatek op het Holonet
WookieepediaFavicon.png Terentatek op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Star Wars The Old Republic logo mini.png Terentatek op het Holonet
  2. Timeline 11: Rebirth of the Sith Empire
  3. Officiële screenshot met de aangeraden tactiek erbij omschreven

Around Wikia's network

Random Wiki