Wikia

Galactic Republic Icoon
Companions

T7-O1
T7-O1 ingame
Biografische informatie
Status
Functionerend
Gebouwd
Ongeveer 200 jaar geleden[1]
Fysieke informatie
Soort
In-game informatie
Combat style
Ranged, tank
Weapon type
Blaster rifle
Armour
Heavy
Crew skills
Companion voor
Affiliatie
"This little droid is much more than a mechanical servant… he’s a friend and ally to the end."
―Een Holonet dossier[bron]

T7-O1, oftewel Tee-seven, is een T7 Astromech droid companion voor de Jedi Knight classes. T7 is verkrijgbaar op Tython en beschikt over combat capaciteiten. Zijn specialiteiten daarin zijn voornamelijk ranged en tank waarbij hij gebruik maakt van een blaster rifle.

T7 werd wellicht een eeuw voor de Great Galactic War gebouwd. Zijn geheugenbank is sinds dien niet meer gewist waardoor hij in het bezit is van een massieve databank, met gedetailleerde opnames van elke missie die hij heeft ondergaan. T7 was origineel ontworpen als een medische- en piloot droid maar door zijn uitgebreide ervaringen kan hij ook deelnemen aan gevechten. T7 was aanwezig bij de Fall of Korriban waar hij ontsnapte op het schip van de smuggler die hem in dienst had genomen. Ten tijde van de Sacking of Coruscant was T7 aanwezig bij de vernietiging van de Jedi Temple op Coruscant waar hij zijn Jedi master zag sterven aan de hand van Darth Malgus. Na de verwoesting van de Jedi Temple vergezelde hij Jedi Knight Aryn Leneer en smuggler Zeerid Korr in een poging om Darth Malgus te vermoorden. Ten tijde van zijn activatie heeft T7 ook gediend voor Senator Oodora van Manaan en Captain Nico Okarr.

Biografie Edit

Great Galactic WarEdit

"T7! Prep the ion cannons!"
―De smuggler over de Quad laser cannon[bron]
T7-O1 repareerd het schip

T7-O1 ondergaat reparaties aanboort van de smuggler's Corellian XS Stock Light Freighter, tijdens de Fall of Korriban.

T7 werd voor het eerst geactiveerd, ongeveer 200 jaar voor de Cold War. Hij was oorspronkelijk ontworpen voor medische- en besturingsfuncties.[1] Vanaf zijn activiteit, en voor het begin van de Great Galactic War, was T7 in dienst van een smuggler. Hij diende hier op het schip, een Corellian XS Stock Light Freighter, van de smuggler als hulp, waarbij het schip functioneel liet werken en het repareerde wanneer dit verreist was. In het jaar 28 BTC deelde T7 mee aan een berging missie van de smuller, op de Outer Rim wereld Korriban. Nadat de smuller verschillende Sith artefacts aan het vervoeren was, werd hij en zijn schip opgepakt door de Galactic Republic. De smugller werd meegenomen naar het Korriban Space Station waar hij gearresteerd werd. Terwijl de smuggler geëscorteerd werd nar zijn gevangenis, bleef T7 op het schip. Hun gevangennamen was korte duur, en T7 aanschouwde het begin van de Great Galactic War toen het Sith Empire terugkeerde en een poging deed om Korriban te veroveren. Toen de Fall of Korriban was begonnen, werd het ruimtestation gebombardeerd en raakte het schip beschadigd tijdens de aanval. Hierdoor besloot T7 om reparaties uit te voeren aan het schip. Ondertussen besloten Jedi Master Kao Cen Darach, Jedi Padawan Satele Shan en corporal Jace Malcom om weg te vluchten met de smuggler en zijn schip. Toen de smuggler zijn schip betrad gaf hij de opdracht aan T7 om de Quad laser cannons klaar te maken. Uiteindelijk wist de smuggler zijn schip aan te praat te krijgen en te ontsnappen met T7, Satele Shan en Jace Malcom en de Galactic Republic te waarschuwen voor de terugkeer van het Sith Empire.[2]

In dienst van de JediEdit

Aryn Leneer: "Tee-seven?"
Zeerid Korr: "You know this astromech?"
Aryn Leneer: "It was Master Zallow's droid."
―T7, gevonden door Jedi Knight Aryn Leneer en smuggler Zeerid Korr

Na de Fall of Korriban verliet T7 de smuggler captain en kwam uiteindelijk in dienst van Jedi Master Ven Zallow. Terwijl hij in dienst was van Ven Zallow, aanschouwde hij het einde van de Great Galactic War en was hij aanwezig bij de Sacking of Coruscant in de Jedi Temple op de Core World Coruscant. In het jaar 0 BTC leidde de Sith Lord Darth Malgus de aanval op de Jedi Temple. Tijdens de aanval was T7 aanwezig en aanschouwde uiteindelijk de dood van zijn meester aan de hand van Darth Malgus.[3] Na de dood van Ven Zallow bleef T7 in de Jedi Temple totdat het vernietigd werd door de Sith.

T7 wist de verwoesting van de tempel te overleden door te vluchten in de geheime ondergrondse tunnels wat leidde tot The Works. Echter had T7 veel schade opgelopen. T7 keerde na de vernietiging van de ruïnes, in de hoop om overlevenden te zoeken, maar hij vond alleen het lightsaber van Ven Zallow. Nadat hij terugkeerde naar de geheime tunnels, ontmoette hij Ven Zallow's Padawan, Aryn Leneer en smuggler Zeerid Korr. Aryn Leneer deed onderzoek naar haar masters dood en probeerde de tempel binnen te komen om de opnames te zien. T7 hielp haar hierbij door de opnames, die hij had gemaakt, af te laten spelen. Toen Aryn Leneer de beelden zag aanschouwde ze de dood van Ven Zallow aan de hand van Darth Malgus. T7 vergezelde haar vervolgens in haar zoektocht naar persoonlijke wraak. Na twee mislukte pogingen om Darth Malgus te vermoorden, gaf Aryn Leneer het op en vergezelde Zeerid Korr op een boerderij op Dantooine.[4] T7 vergezelde haar niet op Dantooine en kwam uiteindelijk terecht op Tython, de wereld waar de Jedi Order zich gevestigd heeft.[1]

Sinds de tijd dat hij geactiveerd werd is zijn geheugen nog steeds onaangetast gebleven en nog nooit gewist. Dit geeft hem de beschikking over een massieve databank aan gegevens van missies, die hij ooit heeft uitgevoerd, en gegevens van vrienden en vijanden. Hoewel hij oorspronkelijk ontworpen was voor medische- en besturingsfuncties, is hij door zijn kennis aan ervaring een geschikte kandidaat om te dienen aan het slagveld.[1]

Persoonlijkheid Edit

T7 ziet zichzelf als beschermer van zijn kwetsbaarder organische bondgenoten, gewillig brengen zichzelf in het kwaad en altijd klaar om de held bij de onschuldige levens in gevaar uit te hangen. Hoewel hij oorspronkelijk is ontworpen voor reparatie en plichten loodsen, heeft T7 vele speciale wijzigingen geaccumuleerde, uitgebreid van zijn mogelijke toepassingen en naast het slagveld. Deze kleine Droid is veel meer dan een mechanisch bediende... hij is een vriend en bondgenoot tot het einde.[1]

Verschijningen Edit

Weetjes Edit

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini T7-O1 op het Holonet

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki