Wikia

Star Wars: The Old Republic Wiki

Smuggler

273pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share
Galactic Republic Icoon.png
Smuggler game icoon.png

Galactic Republic
Smuggler
Galactic Republic Icoon.png
Een typische Smuggler
Psychische informatie
Start wereld
Speelbare soorten
Geavanceerde klassen
Affiliatie
Overige informatie
Wapens
Beschikbare schepen

Een Smuggler (in het Nederlands Smokkelaar) is één van de vier klassen die een speler kan kiezen uit de allegiance van de Galactic Republic. Anders dan de twee Jedi klassen, gebruikt de Smuggler een Blaster al primaire wapen.

Omschrijving Edit

Een Smuggler verbergt zich.jpg

Een Smuggler is sluw en voorzichtig.

Met de komst van de oorlog is het vrij normaal om buiten de wetten van de Galactic Republic en het Sith Empire te opereren. Politieke verschuivingen en plunderende piraten hebben het reizen door de galaxy zeer gevaarlijk gemaakt. Complete sterrenstelsels zijn afgesloten van aanvoerroutes en staan op het punt in te storten. Een avontuurlijk geest die niet bang is enkele regels te breken kan op deze plekken een aardig centje verdienen. Hiervoor zijn snelle reflexen, gezond verstand en een optimale behandeling van een wapen absoluut noodzakelijk. En zelfs dan is het leven van een Smuggler een grote gok.

Smugglers kunnen alleen maar overleven door snel, slim en onopgemerkt te werken. Dit kan hij door op mensen in te praten of te onderhandelen. De charme van een Smuggler is een van zijn grootste wapens en kan ervoor zorgen dat alles zijn kant op valt. Als de Smuggler zich niet uit een hachelijke situatie weet te praten dan moet de hij natuurlijk ook een back-up plan hebben. Ze zijn uiteraard zeer bedreven in onopgemerkt te blijven, maar als ze met de rug tegen de muur staan dan kunnen dodelijke tegenstanders zijn.

Smuggler verbergt zich 2.jpg

Een Smuggler sluipt een zeer beveiligde basis binnen.

Het allerbelangrijkste om te onthouden is dat de Smuggler zijn eigen pad gaat. Hoewel ze graag snel geld verdienen is het ook bekend dat er op sommige, zeer lucratieve, opdrachten niet in wordt gegaan, omdat de opdrachtgever te veel controle over de zaak wil. Sommige Smugglers gaan nog een stapje verder en weigeren te werken voor slavendrijvers en mensen van het Sith Empire. Iedere opdracht die ze wel aannemen blijft natuurlijk een kans op enorme weelde of een roemloze dood.[2]

Relaties met de Galactic RepublicEdit

In deze moeilijke tijden zijn de Smugglers geconfronteerd geworden met het feit dat ze een kant moeten kiezen. Daarbij hebben ze ook de mogelijkheid bekeken om voor de Sith te werken. Maar vele van hen kozen toch voor de Galactic Republic, omdat deze staat voor vrijheid. En vrijheid is alles voor een Smuggler.

De Galactic Republic heeft nooit een echt vooroordeel gehad tegen de Smugglers. Over het algemeen zetten de Smugglers hier en daar de wet naar hun hand, maar over het algemeen laten ze het grotere geheel van de Galactic Republic met rust. Daarom hebben de Jedi en het leger van de Galactic Republic er weinig moeite mee om de Smugglers als hun bondgenoten te beschouwen tegen het groeiende gevaar van het Sith Empire.[3]

Veld verkenning Edit

Hoe slim de Smugglers ook zijn, soms worden ze wel eens op beeld vastgelegd. Uit analyse hiervan blijkt dat ze zich moeiteloos kunnen aanpassen aan bijna iedere omstandigheid. Ze zijn sluw en voorzichtig als ze vijandelijk gebied binnen gaan, maar zodra ze gezien worden zullen ze zich kranig verweren.[4]

Uitrusting Edit

Smugglers dragen geen dik pantser of enorme wapens, maar als het op actie aankomt zijn ze wel degelijk uitgerust met vooral makkelijk zittende kleding die op verschillende plaatsen, voor hun eigen gemakt, is aangepast. Hierdoor zijn ze erg wendbaar en hebben ze een hoge reactiesnelheid. Het meest gebruikte wapen is vaak een of twee pistolen. Hoewel de Smuggler nooit de bedoeling heeft er stijlvol bij te lopen, lijken de meeste er een tweede natuur voor te hebben. En uiteindelijk lijkt dat toch een deel van hun charme te bepalen.[5]

Gevecht tactiekenEdit

Ssuggler in gevecht.jpg

Een Smuggler in een gevecht.

De aanpak van de Smuggler is vooral veel improviseren. Ze geven er de voorkeur aan om vanaf het begin alle zaken in hun voordeel om te zetten. Ze gebruiken vaak het verrassingselement door middel van sluip-technieken en trucs om hun tegenstanders te verrassen. Ondanks deze tactieken staan ze ook hun mannetje als het op een eerlijk gevecht aan komt. Al moet wel gevecht worden dat zij vaak als eerste schieten om als als winnaar uit de strijd te komen.[6]

Companions Edit

Icoon Naam Class Rol Crew skill bonus
Corso Riggs game icoon.png Corso Riggs Smuggler Ranged Tank
  • +5 Underworld Trading Efficiency,
  • +5 Armstech Critical
Bowdaar game icoon.png Bowdaar Smuggler Melee Tank
  • +10 Cybertech Efficiency,
  • +10 Scavenging Efficiency
Risha game icoon.png Risha Smuggler Ranged Damage
  • +15 Diplomacy,
  • +1 Critical Slicing
Akaavi Spar game icoon.png Akaavi Spar Smuggler Ranged Damage
  • +10 Armormech,
  • +2 Critical Bioanalysis
Guss Tuno game icoon.png Guss Tuno Smuggler Healer
  • +10 Archaeology,
  • +2 Critical Treasure Hunting
C2-N2 game icoon.png C2-N2 Smuggler Trooper Jedi Knight Jedi Consular Ship droid

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini.png Smuggler op het Holonet
WookieepediaFavicon.png Smuggler op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki