Wikia

Skirmish in the Tingel Arm
Skirmish in the Tingel Arm
Vorige conflicten
Geen: begin van de Great Galactic War
Volgende conflicten
Beginnend
Conflict
Plaats
Aan de randen van de Tingel Arm
Partijen

Sith Empire

Galactic Republic

Commanders

Sith Emperor

Galactic Republic diplomaten

Krachten

Minimaal 4 Sith Battlecruisers

slachtoffers

Alle krachten

"The Emperor wanted us to witness the full might of his forces before he attacked."
―Jedi Master Gnost-Dural[bron]

De Skirmish in the Tingel Arm (in het Nederlands Schermutseling in de Tingel Arm) is een gevecht dat ontstond in het jaar 28 BTC tussen het Sith Empire en de Galactic Republic. De Skirmish in the Tingel Arm was het eerste gevecht dat het Sith Empire startte in hun aanval op de Galactic Republic. Nadat het Sith Empire ondergedoken zat in de onbekende regio's van de galaxy, wist het Sith Empire hun rijk te herbouwen en waren klaar om het op te nemen tegen de Galactic Republic. Geleid door een Dark Lord of the Sith bekend als de Sith Emperor, verschenen Sith Battlecruisers in de Tingel Arm. De Galactic Republic stuurde een diplomatieke konvooi naar de oorlogsschepen, maar het konvooi werd al snel vernietigd door de Sith krachten. Dit gevecht was de eerste in een de verwoestende oorlog die bekend staat als de Great Galactic War.

Achtergrond Edit

"Sith battlecruisers first appeared on the fringes of the Tingel Arm. Unaware of the ship's origins, we dispatched a diplomatic convoy with a small starfighter escort."
―Jedi master Gnost-Dural[bron]
Republic diplomaten konvooi

Een konvooi van Republic diplomaten worden naar de Imperial Navy gestuurd.

Na het einde van de Great Hyperspace War, tussen de Galactic Republic en het Sith Empire, geloofden iedereen in de galaxy dat de Sith uitgestorven waren. Echter waren de overlevenden Sith gevlucht naar de wereld Dromund Kaas in de onbekende regio's om een nieuwe Sith Empire in het geheim op te bouwen met als plan om wraak te nemen op de Jedi Order en de Galactic Republic. De Galactic Republic was echter niet bewust van de verbouwing van het Sith Empire.

De leider van het Sith Empire, bekend als de Sith Emperor, geloofde dat zijn voorbereidingen voor de terugkeer van de Sith Empire naar de galaxy compleet waren. Hierdoor reisde een aantal Sith battlecruiser naar de rand van de Tingel Arm, aan de rand van Galactic Republic ruimte. De Galactic Republic was op de hoogte van hun uiterlijk, maar niet op de hoogte dat de schepen afkomstig waren van hun oude vijanden. Als een reactie hierop, stuurde de Galactic Senate een konvooi van Galactic Republic diplomaten, begeleid door een kleine squadron van Republic starfighters, naar de Sith Battlecruisers.

De schermutseling Edit

"The diplomats had just enough time to transmit images back, then they were annihilated."
―Jedi Master Gnost-Dural[bron]

De diplomaten arriveerden in de Tingle Arm en werden begroet door de Imperial Navy, doordat ze onder vuur lagen. Het transport schip kon nog beelden doorsturen naar Coruscant van de vloot, maar de transmissie werd afgesneden toen de Sith battlecruisers het vuur openende en het schip vernietigd werd. Later bleek dat de Sith Emperor wilde dat de Galactic Republic zijn vloot zag.

Naslag Edit

"Immediately thereafter the Sith began a full assault on the Republic allies in the Aparo sector, which fell before the Republic fleet even arrived."
―Jedi master Gnost-Dural[src]

De schermutseling in de Tingel Arm was het begin van een galaxy wijde oorlog die bekend staat als de Great Galactic War. Nadat het Sith Empire hun vloot geopenbaard heeft, begon het met een meedogenloze campagne in de Outer Rim gebieden. De Sith Emperor liet zijn troepen onmiddellijk de Aparo sector aanvallen, en nam de controle over een groot deel van de resterende Tingel Arm ruimte. Na een vertragende reactie op de inname van het Aparo sector, arriveerde de Republic Navy, maar werd gedwongen om te vluchten. Na het einde van de oorlog, met de ondertekening van het Treaty of Coruscant, maakte de Kel Dor Jedi Master Gnost-Dural een holorecord van de gebeurtenissen rond het begin van de Great Galactic War, met inbegrip van de Skirmish in the Tingel Arm.

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Skirmish in the Tingel Arm op de Wookieepedia

Around Wikia's network

Random Wiki