Wikia

Soorten icoon.png
Iconen wezens.png

Sith Wyrm
Sith Wyrm.png
Thuis-wereld
Huidskleur
Bruin/grijs-achtig[1]
Onderscheidingen
Verschillende tentakels[1]

Een Sith Wyrm (in het Nederlands Sith Worm) is een worm dat leefde op de wereld van Yavin 4. Het werd verslagen door Exar Kun toen hij zich volledig overgaf aan de krachten van de Dark Side of the Force.

Verschijning Edit

De Sith Wyrm was een massief wezen dat leefde op Yavin 4. Het wezen had verschillende poten en bewoog zich voort als een worm. Ook had hij een grote mond met meerdere tanden erin. Op zijn hoofd waren verschillende tentakels gevestigd. De Sith Wyrm bleek agressief te zijn en accepteerde de offers van de Massassi, waarmee geconcludeerd kan worden dat de Massassi bang waren voor de Sith Wyrm.[1]

Geschiedenis Edit

Exar Kun verslaat de worm.png

Exar Kun verslaat de Sith Wyrm.

De Sith Wyrm werd gecreëerd door de Dark Lord of the Sith genaamd Naga Sadow op de wereld Yavin 4. In de afwezigheid van Naga Sadow, zwierf een Sith Wyrm rond op Yavin 4, en werd aanbeden als een god door de Massassi.

In het jaar 334 BTC, kwam Exar Kun naar Yavin 4 en werd gevangen genomen door de Massassi. De Massassi gebruikte hem als offer voor de Sith Wyrm. Wanneer de Sith Wyrm Exar Kun naderde, gaf Exar Kun zich volledig over aan de Dark Side of the Force en wist de Sith Wyrm te verslaan met zijn uitgebreide Force krachten. Toen de Exar Kun de Sith Wyrm wist te verslaan, werd hij leider van de Massassi.[1]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon.png Sith Wyrm op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki