Wikia

Sith Empire Icoon

Sith Empire Icoon
Sith Trooper
Sith Empire Icoon
Een Sith Trooper close up ingame
Algemene informatie
Stichters
Hoofdkwartier
Overige informatie
Affiliatie

Sith Troopers zijn voet soldaten van het Sith Empire. Ze zijn het primaire voetvolk tijdens de Great Galactic War en de daaropvolgende Cold War. Ze namen deel aan bijna alle veldslagen die het Sith Empire geleverd heeft tegen de Galactic Republic en haar andere vijanden.

Geschiedenis Edit

"While the Dark Council debated long term plans and the Sith power structure, the young Vaikan took the monumental task of establishing order."
Jedi Master Gnost-Dural over Odile Vaiken[bron]
Odile Vaiken sticht het niet-Force gevoelige leger

Odile Vaiken creëert de Imperial Military.

Na de nederlaag van het Sith Empire tijdens de Great Hyperspace War, wisten de overblijfselen van het Sith Empire te vluchten voor de Galactic Republic en de Jedi Order. Onder leiding van de Sith Emperor, wisten ze te vluchten en te verdwijnen naar de wereld Dromund Kaas. Vanaf dat moment begon de Sith Emperor met het herbouwen van zijn rijk en plande wraak op de Galactic Republic en de Jedi Order. Terwijl de leden van de Dark Council aan het debatteren waren over de lange termijn plannen, besloot Odile Vaiken om zich bezig te houden met de monumentale taak om orde te creëren in het Sith Empire. Tijdens deze taak wist hij de niet-Force gevoelige over te halen om lid te worden van het Imperial Army. Vervolgens maakte hij persoonlijk het Imperial Training Regiment en bleek erg effectief te zijn.

Het Sith Empire breidt haar rijk op Dromund Kaas uit

Sith Troopers breidden hun gebied op Dromund Kaas uit.

Al gauw wist hij een goed getraind leger te creëren. Met zijn goedgetrainde leger leidde Odile Vaiken een campagne in de bossen en moerassen van Dromund Kaas. Zijn doel was om het Sith Empire op Dromund Kaas uit te breiden zodat zei meer ruimte hadden. Tijdens deze campagne namen Odile Vaiken en zijn leger het op tegen verschillende wilde wezens die leefde op Dromund Kaas. De campagne bleek succesvol te zijn waardoor uiteindelijk Dromund Kaas City werd gebouwd. Na de dood van Odile Vaiken, was het verhaal van Odile Vaiken een belangrijk element voor de loyaliteit van de Sith Troopers.[1]

Sith invasie op Bothawui

Sith Troopers bestormen Bothawui, tijdens de Second Battle of Bothawui.

Na driehonderd jaar van voorbereidingen, keerde het Sith Empire terug naar de bekende regio's. Al snel wist het Sith Empire grote gebieden te winnen en werd de Galactic Republic in een hoek gedreven. Wederom werden de Sith Troopers gebruikt in de frontlinies van de gevechten.[2][3][4]

In het jaar 0 BTC verraste het Sith Empire de Galactic Republic door een verrassingsaanval te organiseren op de hoofdstad van de Galactic Republic, Coruscant. Met een snelle aanval wist het Sith Empire de Jedi Temple te vernietigen en de planeet te gijzelen. Met de invasie stormden een massief leger van Sith Troopers door de straten van Coruscant. Nadat het Treaty of Coruscant getekend was, en het Sith Empire de Great Galactic War gewonnen had, verliet het Sith Empire Coruscant. Vervolgens brak de Cold War uit, waarbij de Sith Troopers wederom werden ingezet als het leger van het Sith Empire.[5]

Wapens en uitrusting Edit

Sith Trooper

Een Sith Trooper pantser.

Het standaard pantser en helm van een Sith Trooper heeft zwarte kleuren met reflecterende zilveren kleuren. Het pantser bevatte verschillende rode motieven met het symbool van het Sith Empire erop. Het pantser was volledig bedekt met metaal waarmee de Sith Trooper zich flexibel kon bewegen. Er waren geen onderscheidingen in het uiterlijk van het pantser gebaseerd op rangen en functies.

Sith Troopers maken voornamelijk gebruik van een blaster rifle, hoewel ze de beschikking hebben over verschillende gadgets die vast gekende zitten aan hun pantser, rondom hun heup.

Verschijningen Edit

Wiki afbeeldingen sjabloon
The Old Republic Wiki heeft afbeeldingen verzameld van:

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Sith Trooper op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki