Wikia

Sith Empire Icoon.png

Sith Empire
Sith Meditation Sphere
Sith Empire Icoon.png
Sith Meditation Sphere.png
Productie informatie
Fabrikant

Sith Empire[1]

Model

Sith Emoire Meditation Sphere en Command Center[1]

Technische informatie
Wapens

Laser-Cannons[1]

Minimaal aantal bemanningsleden

1[1]

Overige informatie
Affiliatie

Sith Empire[1]

"Naga Sadow commanded all his forces from a Meditation Sphere over a giant star."
Jedi Master Gnost-Dural[bron]

Een Sith Meditation Sphere was een oorlogsschip dat werd gebruikt door het Sith Empire tijdens de Great Hyperspace War. De Sith Meditation Sphere werd persoonlijk gebruikt door de Dark Lord of the Sith, Naga Sadow, die het schip gebruikte om zijn vloot te beheersen tijdens de oorlog.

Omschrijving Edit

Sith Meditation Sphere hadden de vorm van een sfeer van ongeveer tien meter in diameter. Ze hebben een vergelijkend uiterlijk als een oogbal met vleugels.

In het hart van een Sith Meditation Sphere is de meditatie kamer te vinden. In deze kamer kon Naga Sadow zich focussen op de Dark Side of the Force en zijn vloot volledig beheersen. Hij gebruikte dit schip tijdens de Great Hyperpspace War waarmee vanaf grote afstanden zijn invasiemacht kon besturen.

In zijn kamer kon hij de galaxy zien en zijn volgelingen goed in de gaten houden.[1]

Geschiedenis Edit

"Though the apprentice was defeated, the attack did succeed in breaking Naga Sadow's Battle Meditation. The tide of the war turned."
Jedi Master Gnost-Dural[bron]

Tijdens de Great Hyperspace War maakte Dark Lord of the Sith Naga Sadow gebruik van een Sith Meditation Sphere. Hij gebruikte het schip om vanuit zijn kamer zijn volledige vloot te kunnen besturen. Hij liet de Sith Meditation Sphere vliegen boven over een gigantische ster. Aan het einde van de oorlog leek het erop dat het Sith Empire de oorlog ging winnen totdat de apprentice van Naga Sadow hem verraadde en hem aanviel in zijn Sith Meditation Sphere. Hoewel de Sith Meditation Sphere met naga Sadow erin de aanslag wisten te overleven, was de Sith Meditation Sphere beschadigd en kon Naga Sadow niet langer meer zijn vloot besturen. Hierdoor werd de vloot van het Sith Empire al gauw teruggedreven naar Naga Sadow en zijn Sith Meditation Sphere. Om te ontsnappen van de Republic Navy verliet Naga Sadow de Sith Meditation Sphere en wist de ster op te blazen. Hierdoor wist Naga Sadow weg te vluchten naar Yavin 4.[1]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon.png Sith Meditation Sphere op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki