Wikia

Sith Empire Icoon

Sith Empire Icoon
Sith Guardsmen
Sith Empire Icoon
Sith Guardsmen
Algemene informatie
Stichters
Hoofdkwartier
Overige informatie
Affiliatie

Sith Guardsmen was een bepaalde rank van soldaten van het Sith Empire. Hoewel ze in verschillende gevallen dienen als bewakers, kunnen ze ook opgeroepen worden om deel te nemen in verschillende veldslagen in de Great Galactic War, zoals de Second Battle of Bothawui. Sith Guardsmen dragen voornamelijk een donkerrood pantser en een staf als wapen.

Geschiedenis Edit

Sith Guardsmen zijn gestationeerd in de hoofdstad van het Sith Empire, Dromund Kaas. Tijdens de Great Galactic War, in het jaar 25 BTC, werd Teneb Kel opgeroepen door de Dark Council. Wanneer hij arriveerde bij Dromund Kaas Citadel, confronteerde hij een Sith Guardsmen om zijn companion Maggot met rust te laten, die hij achter liet, anders zou Teneb Kel zijn wraak op hem los barsten.[1]

Na de overwinning van de Galactic Republic tegen het Sith Empire, tijdens de First Battle of Bothawui, plande het Sith Empire een wraak actie. Een Imperial Navy trok naar Bothawui, maar werd wederom overrompeld door het leger van de Galactic Republic. Hoewel het Sith Empire in de meerderheid was, bleek de Galactic Republic grote weerstand te bieden. Massieve legers werden naar het oppervlak gestuurd om te vechten. Verschillende Sith Guardsmens namen deel uit van deze veldslag.[2]

Wapens en uitrusting Edit

Teneb Kel confronteerd een Sith Guardsmen

Een Sith Guardsmen.

Sith Guardsmen dragen een donkerrood pantser en helm. Hun helm is langwerpig en ze maken gebruik van een staf als wapen. De staf blijkt effectief te zijn aangezien ze werden ingezet in veldslagen en ze dienen als bewakers op Dromund Kaas.

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Sith Guardsmen op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki