Wikia

Sacking of Coruscant
Jedi Tempel valt onder het beleg van de Sith vloot
Vorige conflicten
Concurrente gebeurtenissen
Volgende conflicten
Beginnend
Conflict
Plaats
Uitkomst
Partijen

Sith Empire

Commanders
Krachten
slachtoffers
"You were deceived. And now, your Republic shall fall."
Darth Malgus tegen Jedi Master Ven Zallow — Gnome-speakernotesLuister (bestand info)[bron]

De Sacking of Coruscant nam plaatst aan het einde van de Great Galactic War tussen de Galactic Republic en het herrezen Sith Empire in het jaar 0 BTC. Eeuwen na de vernietiging van het originele Sith Empire, wist een overlevende factie van het Sith Empire terug te keren, van de Onbekende regio's naar de Bekende regio's, en voerde een massale oorlog tegen de Galactic Republic. Na jaren van gevechten werd de Galactic Republic overrompeld door het Sith Empire, die de oorlog bleek te gaan winnen. Op wat bleek het hoogtepunt van hun campagne, versaste het Sith Empire de Galactic Republic met een vredes verdrag voor te stellen. De Galactic Senate stemde meteen akkoord. Echter was het niet de bedoeling van het Sith Empire om de oorlog stil te leggen op een vreedzame manier, en maakte het Sith Empire in het geheim een verrassingsaanval.

Terwijl de Galactic Republic en Imperial delegaties bijeengeroepen waren op de planeet Alderaan, voor de vredesonderhandelingen, wisten een groep Sith Warriors, onder leiding van Darth Malgus, een Republic shuttle te stelen en de hoofdstad Coruscant in te vliegen. De Sith wisten in de Jedi Temple te komen en het verdediging grid mainframe binnen te vernietigen, na een gewelddadig gevecht tegen verschillende Jedi's. Hierdoor kon de Imperial Navy, geleidt door Darth Angral de planeet aanvallen en bombarderen. Sith Troopers werden op het oppervlak gezet om de planeet verder aan te vallen de planeet te infiltreren. Tegen de tijd dat de strijd ten einde was, was de Jedi Temple vernietigd, zes leden van de Jedi High Council waren vermoord en Darth Angral wist de Surpreme Chancellor te vermoorden.

Het gevecht Edit

Aanval op de Jedi TempleEdit

"Our time has come. For 300 years, we prepared. We grew stronger. While you rested in your cradle of power, believing your people were safe... protected. You were trusted to lead the Republic but you were deceived, as our powers over the dark side had blinded you. You assumed no force could challenge you and now... finally... we have returned."
Darth Malgus during the invasion of the Jedi Temple — Gnome-speakernotesLuister (bestand info)[bron]
Darth Malgus betreed de tempel

Darth Malgus en Eleena Daru betreden de Jedi Temple.

In het jaar 0 BTC wisten verschillende Sith Warriors een Republic shuttle te stelen. In deze shuttle naderde ze de planeet Coruscant. Op dat zelfde moment naderde Darth Malgus en zijn vrouwelijke Twi'lek escorte, Eleena Daru, de ingang van de Jedi Temple op Coruscant waar ze omringt werden door leden van de Temple Security Force. Darth Malgus trok zijn rode Lightsaber en vermoordde de beveiliging door middel van snelle slagen en met het gebruik van de Force. Ondertussen betrad de Bounty Hunter Shae Vizla de Jedi Temple op de bovenliggende verdiepingen in het geheim met het gebruik van haar Jetpack. Toen ze een raam in klom, werd ze geconfronteerd door een aantal bewakers die ze wist te vermoorden.

Sith warriors in de shuttle

De Sith Warriors onthullen zich.

Terwijl Shae Vizla de Temple infiltreert, betreed Darth Malgus de Jedi Temple en wordt omringt door verschillenden Jedi Kngiths, inclusief Jedi Master Ven Zallow, die hun lightsabers optrokken. Ven Zallow confronteerde Darth Malgus door hem recht in de ogen aan te kijken, waarna vervolgens de Republic shuttle zich door de hoofdingang van de tempel crashte en vlak voor Darth Malgus stopte. Uit de shuttle kwamen de Sith Warrios die de Jedi aanvielen en op dat moment barstte een strijd los tussen het Sith Empire en de Jedi ORder.

De Sith Warriors verlieten de shuttle en rende richting de Jedi Knights totdat ze met elkaar in een gevecht belande en als snel de hal van de ingang wisten te overmeesteren. Daru vecht mee, naast de zijde van Dath Malgus en neemt vervolgens dekking achter een pilaar. Vizla beweegt door de tempel met haar jetpack, en vliegt richting de beveiliging, die eraan komt rennen, en gebruikt haar raketten om de beveiliging te vermoorden. Vervolgens gebruikte ze haar vlammenwerper op de bewakers. Ondertussen vermoord Malgus verschillende Jedi's met zijn lightsaber, raakt een andere met een lading van Force lightning en tilt een andere Jedi op met zijn blote handen. Ven Zallow werd aangevallen door Eleena Daru en smashte haar met Force push in een pilaar. Vervolgens confronteerde Malgus hem.

Ven Zallow ontwijkt Malgus's lichtzwaard

Ven Zallow ontwijkt Darth Malgus's lightsaber.

De twee vechten tegen elkaar in een duel door de chaotische strijd die nog steeds gaande is rondom hen. Wanneer Malgus zijn lightsaber naar Ven Zallow gooit, weet Ven Zallow de lightsaber nog maar net te ontwijken. Net nadat Ven Zallow Malgus's lightsaber wist te ontwijken, en nog steeds in de lucht is, gebruikt Dath Malgus zijn Force push om Ven Zallow een eind weg te smashen. Ven Zallow wordt door een muur gesmasht waarna Darth Malgus door middel van Force jump op hem wilde springen, maar Ven Zallow wist zijn aanval net te ontwijken, waardoor Darth Malgus de grond doorboorde met zijn lightsaber. Vervolgens rent Ven Zallow op Darth Malgus af en bevecht hem met snelle aanvallen en raakt Malgus is zijn gezicht met het uiteinde van zijn lightsaber. Wanneer zijn volgende zwaai plaatst vond, steek Malgus hem neer in zijn maag. Vervolgens zegt hij dat de Jedi bedrogen waren en dat door dit bedrog de Republic vallen zal.

Verslagen valt Ven Zallow neer op zijn knieën. Vervolgens draait Malgus zich om en deactiveerde zijn lightsaber. In zijn laatste secondes, staart Ven Zallow naar de brandende stad die wordt aangevallen door Sith starfighters die over hem heen vliegen. Vervolgens marcheren er Sith war droid Mark II richting de tempel en Sith moederschepen vliegen boven de stad. Vervolgens schieten de Sith starfighters op de tempel en de stad. Vervolgens verlaat Malgus de tempel en loopt van de tempel vandaan, die achter hem instort en opgaat in vlammen.

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Sacking of Coruscant op de Wookieepedia

Around Wikia's network

Random Wiki