Wikia

Galactic Republic Icoon
Republic starfighter
Galactic Republic Icoon
Republic starfighter
Productie informatie
Model

Galactic Republic Starfighter[1]

Klas

Starfighter[1]

Technische informatie
Minimaal aantal bemanningsleden

1[1]

Overige informatie
Affiliatie

Een Republic starfighter is een Galactic Republic Starfighter model dat onderdeel is van de Republic Navy. Het schip is uitgerust met 2 turbolasers.

Geschiedenis Edit

"Sith battlecruisers first appeared on the fringes of the Tingel Arm. Unaware of the ship's origins, we dispatched a diplomatic convoy with a small starfighter escort."
―Jedi master Gnost-Dural[bron]

In het jaar 28 BTC werd de Tingel Arm aangevallen door een onbekende vijand. Als reactie stuurde de Galactic Republic een diplomatisch konvooi schip naar de Tingel Arm om contact te maken met de schepen. Twee Sith starfighters begeleidde het konvooi schip, maar werden al gauw aangevallen door de Sith battlecruisers. Vlak voordat de starfighters en het konvooi schip vernietigd werden, wist het schip beelden door te sturen naar Coruscant waar ze het Sith Empire konden identificeren als de vijand.[1]

Tijdens het hoogtepunt van de Great Galactic War, wist het Sith Empire de Republic Navy weg te lokken van Alderaan waardoor de planeet open stond voor een aanval. Het Sith Empire lanceerde dan ook een snelle aanval op Alderaan. Echter wist de Republic Navy terug te keren naar de planeet en helpen met het verwijderen van de overgeblevene Sith krachten.[2]

Verschijningen Edit

Bronnen Edit

Externe links Edit

YodapediaFavicon Republic starfighter op de Yodapedia
WookieepediaFavicon Republic starfighter op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki