Wikia

Galactic Republic
Republic Troop Transport
Galactic Republic Icoon.png
Republic Troop Transport.png
Productie informatie
Klas

Walker[1]

Technische informatie
Minimaal aantal bemanningsleden

Minimaal 1 piloot[1]

Overige informatie
Affiliatie

Een Republic Troop Transport (in het Nederlands Republikeinse Troepen Transport) is een voertuig dat zes poten heeft waarop het loopt. De hoofdfunctie van de Republic Troop Transport is om Troopers te vervoeren.

Omschrijving Edit

De Republic Troop Transport heeft in totaal zes poten. De poten dragen de cabine die gebruikt wordt om Troopers mee te vervoeren. Voor de cabine zit de cockpit waar de bestuurder van het voertuig in gestationeerd zit. Aan de achterkant van de cabine zit een luik die open en dicht kan, en wordt gebruikt om Troopers ermee uit te laden.[1]

Gebruik Edit

Republic Troop Transport tijdens de GReat Galactic War.png

Een Republic Troop Transport in de Great Galactic War.

De Republic Troop Transport werd gebruikt in de Great Galactic War. Het diende, en dient nog steeds, als een all-terrain vehicle, wat betekend dat het beschikbaar is voor alle treinen. Hierdoor was de Republic Troop Transport een geschikt voertuig om gebruik van te maken.[2]

In de Cold War wordt de Republic Troop Transport ook gebruikt tegen de vijanden van de Galactic Republic. Verschillende van deze voertuigen staan gestationeerd in een militaire basis op Ord Mantell.[3]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

Afbeeldingen van een Republic Troop Transport
The Old Republic Wiki heeft afbeeldingen verzameld van:

WookieepediaFavicon.png Republic Troop Transport op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki