Wikia

Galactic Republic Icoon

Galactic Republic Icoon
Republic Navy
Galactic Republic Icoon
Republic versterkingen arriveren op Alderaan
Leiders
Bekende leden
Generaal Garza
Hoofdkwartier
Affiliatie

De Republic Navy (in het Nederlands de Marine van de Republiek) is de militaire vloot de Galactic Republic gedurende vele millenia.

Geschiedenis Edit

Voor duizenden jaren, was de Republic vloot erg groot geworden, omdat niet alle planeten het eens waren met vreedzame contacten. De Republic Navy werd versterkt na de opstanden van de kruistochten van die de Pius Dea hield. wVoor 4.000 jaar werkte de Republic Navy ook samen met de Jedi Order in het afweren van de Sith. Elke planeet dat lid is van de Galactic Republic kan steun vragen van de Republic Navy, al zou het moeten goedgekeurd worden door de Galactic Senate.

Tijdens de Mandalorian Wars, werden de Interdictor-klasse kruiser en de Centurion-klasse slagkruiser gebouwd. Later, tijdens de Jedi Civil War, moest de Republiek zich op kleinere schepen focussen, zoals de Hammerhead-klasse kruiser. Decennia na deze gebeurtenis, ondervond de Republic vloot zware verliezen door de aanvallen van de nieuw herboren Sith Empire. Ondanks de verliezen van vele werelden in de eerste stadia van de Great Galactic War, was de marine verantwoordelijk voor de eerste grote overwinning van de Republic in de Eerste Slag van Bothawui, waar een vloot van oorlogsschepen een Sith eskader van oorlogsschepen wisten te vernietigen. Op het moment - na het Treaty of Coruscant - werd de Republic vloot gedwongen om de veldslagen te verlaten, als eisen van het Empire, die de oorlog gewonnen had. De daarna opvolgende Cold War, zorgde voor kleine conflicten tussen het Empire en de Republic, waardoor verschillende confilcten uitbraken. Echter waren deze niet zo groot als die van de Great Galactic War.

Gebruikte voertuigen Edit

Capital shipsEdit

Republic Capitol ships

Twee Republic Capitol Ships.

CorvettesEdit

Support shipsEdit

StarfightersEdit

Zie ook Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Republic Navy op de Wookieepedia

Around Wikia's network

Random Wiki