Wikia

Sith Empire Icoon.png
Imperial Agent game icoon.png

Sith Empire
Odile Vaiken
Sith Empire Icoon.png
Odile Vaiken
Biografische informatie
Thuis-wereld
Psychische informatie
Soort
Mensachtig[1]
Geslacht
Kleur van ogen
Bruin[1]
Huidskleur
Wit[1]
Chronologische en politieke informatie
Affiliatie
Klasse
Rang
"In our brief glimpses into the Empire's secret history, one name stands out - Grand Moff Odile Vaikan - the founder of the modern Imperial Military."
Jedi Master Gnost-Dural over Odile Vaiken[bron]

Odile Vaiken was de eerste Grand Moff van het Sith Empire tijdens de periode van de wederopbouw van het Sith Empire. Hij werd getogen op de wereld Korriban, de oorspronkelijke thuis-wereld van de Sith. Na het verlies van de Great Hyperspace War werd hij gedwongen om van Korriban te vluchten nadat de Galactic Republic Korriban belegde in de een aanval. Odile Vaiken verzamelde zich met de rest van de overblijfselen van het Sith Empire, die Galactic Republic ruimte verlieten op zoek naar een nieuwe thuisbasis. In deze periode dwaalde de overblijfselen van het Sith Empire rond in de galaxy. Tijdens deze periode leerde Odile Vaiken te navigeren en werd op jonge leeftijd al één van de meest respecteerde piloten van het Sith Empire. Uiteindelijk wist het Sith Empire zich te vestigen op de moeras wereld Dromund Kaas. Hier verklaarde de Sith Emperor dat hij wraak zou nemen op de Galactic Republic en begon met de wederopbouw van het Sith Empire.

Odile Vaiken had een grote bijdrage aan de wederopbouw van het Sith Empire. Hij was ondertussen een zeer loyaal lid geworden die een hoge rang had gekregen in de hiërarchie van het Sith Empire. Terwijl de Dark Council lange debatten hield over het de lange termijnen plannen voor wraak, besloot Odile Vaiken om de orde in het Sith Empire te herstellen. Tijdens deze taak wist Odile Vaiken alle niet-Force gevoelige leden tot het leger te voegen en ontwikkelde vervolgens het nieuwe Imperial Trainign Regiment. Met zijn goedgetrainde Sith Troopers leidde hij een campagne waarbij hij meer ruimte creëerde op Dromund Kaas om het rijk uit te breiden. Tijdens deze campagne wist hij persoonlijk een Terentatek te vermoorden. Zijn campagne was uiteindelijk succesvol.

Nadat Dromund Kaas was uitgebreid, richtte Odile Vaiken zich op de constructie van de Imperial Armada en hielp mee met het ontwikkelen en ontwerpen van verschillende voertuigen. Uiteindelijk kreeg hij toestemming van de Dark Council en werd erkend als de eerste Grand Moff van het Sith Empire. Hoewel zijn plannen doorgingen, werd hij uiteindelijk vermoord tijdens een strijd om een andere wereld te veroveren. Hoewel hij de Great Galactic War nooit heeft meegemaakt, speelt zijn rol in het Sith Empire een grote rol en worden zijn ontwerpen nog steeds gebruikt tijdens de Cold War.

BiografieEdit

AchtergrondEdit

"During this time, Vaiken learned navigation and became one of the fleet's most respected pilots."
Odile Vaiken vlucht van Korriban.png

Odile Vaiken vlucht op jonge leeftijd van Korriban.

Odile Vaiken groeide op op de woestijn wereld Korriban, de oorspronkelijke thuis-planeet van de Sith. Hij groeide op als een lid van het Sith Empire en was een toegewijd lid. Na het verlies van de Great Hyperspace War, was Odile Vaiken op jonge leeftijd gedwongen om van Korriban te vluchten, nadat de Galactic Republic de planeet belegde in een aanval. Samen met de overblijfselen van het Sith Empire, wisten zei zich te verzamelen in verschillende schepen en verlieten de ruimte van de Galactic Republic als vluchtelingen. Odile Vaiken was aan boord van één van deze schepen en groeide op op een ruimte schip in deze periode. Al op jonge leeftijd toonde hij interesse op militair gebied. In deze periode leerde hij hoe hij moest navigeren en wist een respectvolle piloot te worden. Na een aantal jaren wisten de overblijfselen van het Sith Empire de moeras wereld Dromund Kaas te vinden.[1]

Wederopbouw van het rijkEdit

Het creëren van een legerEdit

"While the Dark Council debated long term plans and the Sith power structure, the young Vaikan took the monumental task of establishing order."

Op de wereld Dromund Kaas besloot de Sith Emperor om zijn rijk op te bouwen. De Sith Emperor onthulde bij aankomst dat hij van plan was om wraak te nemen op de Galactic Republic en de Jedi order voor het verlies van de Great Hyperspace War. De Sith Emperor richtte op Dromund Kaas de Dark Council op en besloot om zichzelf te isoleren. Ondertussen was Odile Vaiken een belangrijk lid geworden van het Sith Empire. Hij beschikte over een hoge rang, aangezien hij overlegde en rapporteerde met de leden van de Dark Council.

Odile Vaiken sticht het niet-Force gevoelige leger.png

Odile Vaiken sticht een niet-Force gevoelig leger op Dromund Kaas.

Terwijl de leden van de Dark Council aan het debatteren waren over de lange termijn plannen, besloot Odile Vaiken om zich bezig te houden met de monumentale taak om orde te creëren in het Sith Empire. Tijdens deze taak wist hij de niet-Force gevoelige over te halen om lid te worden van het Imperial Army. Vervolgens maakte hij persoonlijk het Imperial Training Regiment en bleek erg effectief te zijn. Al gauw wist hij een goed getraind leger te creëren. Met zijn goedgetrainde leger leidde Odile Vaiken een campagne in de bossen en moerassen van Dromund Kaas. Zijn doel was om het Sith Empire op Dromund Kaas uit te breiden zodat zei meer ruimte hadden. Tijdens deze campagne namen Odile Vaiken en zijn leger het op tegen verschillende wilde wezens die leefde op Dromund Kaas. Tijdens deze strijd confronteerde Odile Vaiken een Terentatek. Hij wist de Terentatek persoonlijk te vermoorden. Op deze locatie werd vervolgens Dromund Kaas Citadel gebouwd.[1]

Het bouwen van een armadaEdit

Odile Vaiken helpt met het ontwerp voor een Sith Battlecruiser.png

Odile Vaiken helpt met ontwikkelen van een Sith Battlecruiser.

"After establishing the Empire's dominion on Dromund Kaas, Vaiken turned his attention to constructing a new Imperial Navy."

Nadat Odile Vaiken een succesvolle campagne had geleverd op Dromund Kaas, besloot hij om zich te gaan bemoeien met het ontwikkelen van de Imperial Armada. Hij wist een nieuw Imperial Navy te creëren dat bestond uit nieuwe voertuigen. Hij verdeelden zijn troopers het mijnen, bouwen en ontwikkelen van de armada. Met zijn eigen berekeningen wist hij dat de voltooien van de armada eeuwen zou duren en dat hij nooit een fractie van succes zou meemaken. Uiteindelijk kreeg Odile Vaiken de toestemming van de Dark Council om zijn plannen te ontwikkelen.

Grand Moff Odile Vaiken wordt de eerste Grand Moff.png

Odile Vaiken wordt erkend als de eerste Grand Moff.

In deze periode werd Odile Vaiken erkend als eerste Grand Moff van het Sith Empire. In de komende periode hield hij zich bezig met de constructie van de armada en de verovering van verschillende werelden rondom Dromund Kaas. Een aantal jaren na zijn benoeming als Grand Moff, kreeg Grand Moff Odile Vaiken de taak om een buitenaars stelsel te veroveren. Terwijl hij aan boord was een Sith Battlecruiser, stierf hij nadat het schip vernietigd werd in de aanval.[1]

NalatenschapEdit

"Vaikan's story represents the surprising loyalty the Imperial citizens show to an Empire in which they will always be subservants to the Sith."

Odile Vaiken heeft veel betekend voor het Sith Empire. Zo stichtte hij de Imperial Army, door niet-Force gevoelige in het leger te stoppen. Dit was de eerste keer dat niet-Force gevoelige deel uit maakten van een Sith leger. Hij wist zelf de trainingen te creëren, die nu nog steeds toegepast worden tijdens de Cold War. Ook maakte hij deel uit van het ontwerpen van Sith Battlecruisers, die ook nu nog steeds worden gebruikt. Odile Vaiken verhaal vertegenwoordigt de verrassende loyaliteit van de burgers van het Sith Empire, wat aangeeft dat ze altijd onderdanen zijn van de Sith.[1]

Krachten en mogelijkheden Edit

"Records suggest that during the campaign, he personally slew a rebid Terentatek on the Site where the Imperial Citadel stands today."
Odile Vaiken vermoord een Terentatek.png

Odile Vaiken vermoord persoonlijk een Terentatek.

Odile Vaiken was een zeer strategische militare leider waardoor hij erkend werd als de eerste Grand Moff van het Sith Empire. Nadat hij vluchtte van Korriban, tijdens de Great Hyperspace War, wist hij zich te verenigen met de overblijfselen van het Sith Empire en vluchtte ze de galaxy in. In deze periode in de ruimte leerde hij op jonge leeftijd te navigeren en stond hij bekend als één van de meest gerespecteerde piloten van het Sith Empire. Op de moeras wereld Dromund Kaas steeg hij in rang en werd hij een zeer loyaal lid van het Sith Empire. Hij had een grote overtuigingskracht, aangezien hij de niet-Force gebruikers over wist te halen om deel te nemen aan het Imperial Military. Met dit leger ontwikkelde hij het Imperial Training Regiment. Deze training zorgde dat hij een goed ontwikkeld leger wist te creëren voor het Sith Empire. Hij stond aan de leiding van dit leger en besloot om hun gebied uit te breiden op Dromund Kaas en leidde een campagne in de moerassen, om de imheense wezens te verdrijven. Tijdens deze campagne nam Odile Vaiken het persoonlijk op tegen een Terentatek. Een Terentatek was een zeer gevreesd wezens die bijzonder moeilijk te vermoorden is, maar toch wist Odile Vaiken het wezen zelf te verslaan met een Blaster.

Odile Vaiken bleek strategisch hoog ontwikkeld te zijn. Hij hielp mee met het ontwerpen van Sith Battlecruisers. Deze Sith Battlecruisers bleken erg effectief te zijn en worden nu nog steeds gebruikt in de Cold War. Door deze toepassing verkreeg hij de rang van eertse Grand Moff van het Sith Empire.

VerschijningenEdit

Externe linksEdit

WookieepediaFavicon.png Odile Vaiken op de Wookieepedia

VoetnotenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki