Wikia

Odan-Urr was een mannelijke Dreathos Jedi Consular en Jedi librarian van de Jedi Order. Ten tijde van de Great Hyperspace War werd hij opgeleidt door Jedi Master Ooroo. Hoewel zijn voorkeur uitging naar studeren en lezen, wist hij verschillende Jedi-gevecht technieken te vermeesteren. Doordat Odan-Urr meer tijd besteedde in het studeren van geschiedenis, besloot Jedi Master Ooroo om hem een missie te geven.

In het jaar 1347 BTC was Odan-Urr een Jedi Padawan en werd hij aangewezen om Empress Teta te ondersteunen in haar poging om de zeven werelden in het Koros system te verenigen en vrede te brengen in het stelsel. In deze periode kreeg hij een visioen over het Sith Empire en de aankomende Sith invasie. Nadat hij zijn Jedi companion, Memit Nadill, informeerde over zijn visioen besloten ze om een poging te wagen om de Galactic Senate te informeren over een komende invasie. Echter besloot de Galactic Senate om zijn visioen niet serieus te nemen waardoor er geen actie werd ondernomen in de Galactic Republic. Hoewel de Galactic Senate zijn visioen niet serieus nam, deed Empress Teta dit wel en maakte haar vloot klaar om een invasiemacht tegen te gaan. Het duurde dan ook niet lang tot de daadwerkelijke invasie kwam. Het Sith Empire, onder leiding van Dark Lord of the Sith Naga Sadow, wist een massieve invasiemacht te verzamelen waarmee het verschillende werelden aanviel. In de Great Hyperspace War vocht Odan-Urr mee in een gevecht. Tijdens dit gevecht overleed zijn Jedi Master Ooroo.

Nadat het Sith Empire was verslagen, de Great Hyperspace War afgelopen was en Naga Sadow gevlucht was naar Yavin 4, onderzocht Odan-Urr verschillende Sith invasieschepen in de hoop om informatie over de geschiedenis van de Sith te vinden. Tijdens zijn onderzoek stuitte hij op een Sith holocron die hij vervolgens bij zich hield. Kort hierna stichtte hij de Great Jedi Library op Ossus waar hij de Keeper of the Jedi Archives werd. Ook bestudeerde hij de Jedi Code en bracht een nieuwe versie ervan uit die nu nog steeds wordt gebruikt door de Jedi Order. Na zijn overlijden werd er een standbeeld van hem gemaakt voor de ingang van de Jedi Temple op Coruscant. Echter, na de Sacking of Coruscant, werd zijn standbeeld vernietigd door de explosies en het instorten van de tempel.

Verschijningen Edit

Around Wikia's network

Random Wiki