Wikia

Sith Empire Icoon.png

Sith Empire
Naga Sadow
Sith Empire Icoon.png
Naga Sadow
Biografische informatie
Psychische informatie
Soort
Geslacht
Kleur van ogen
Groen[1]
Huidskleur
Rood[1]
Chronologische en politieke informatie
Affiliatie
"Eager for war, the people embraced Naga Sadow as their new ruler."
Jedi Master Gnost-Dural over Naga Sadow[bron]

Naga Sadow was een mannelijke Sith Pureblood Sith Lord en leider van het originele Sith Empire. Wanneer de voormalige Dark Lord of the Sith, Marka Ragnos, overleed, liet hij geen opvolger achter. Dit betekende dat er competitie ontstond tussen de Sith Lord om deze titel. Er ontstond al gauw een rivaliteit tussen Naga Sadow en Ludo Kressh om Marka Ragnos' titel te erven. Ludo Kressh stierf uiteindelijk door de competitie strijd waardoor Naga Sadow de nieuwe Dark Lord of the Sith werd. Hij werd hierbij leider van zijn volk op Korriban.

Ondertussen had het Sith Empire zich al verspreidt door verschillende werelden rondom Korriban te veroveren. Wanneer er twee Galactic Republic ontdekkingsreizigers op Korriban arriveerde werden ze gearresteerd. Naga Sadow gebruikte deze ontdekkingsreizigers om zijn volk te verenigen om ten oorlog te gaan tegen de Galactic Republic. Hieruit ontstond de Great Hyperspace War. Het Sith Empire viel de Galactic Republic aan zonder dat zij erop waren voorbereidt. Naga Sadow leidde de oorlog vanuit zijn Sith Meditation Sphere, zwevend boven een gigantische ster. Echter werd hij verraden en aangevallen door zijn apprentice wat zorgde voor een keerpunt van de oorlog. Hoewel Naga Sadow de aanslag wist te ontkomen, werd hij terug gedreven door Galactic Republic krachten naar de maan Yavin 4 met zijn overgeblevene Massassi krijgers. Hier hoopte hij zijn rijk te herbouwen maar hij faalde en stierf op Yavin 4. Hij werd begraven in een tombe in een Massassi tempel.

Hoewel hij fysiek was overleden, bleek zijn geest nog aanwezig te zijn op Yavin 4. De Sith Emperor gaf daarom Barel Ovair het bevel om zijn geest te vernietigen. Hij nam zijn Jedi Padawan Eison Gynt mee naar Yavin 4 waar hij de geest van Naga Sadow wist te ontdekken. Tijdens de missie bleef Eison Gynt alleen achter in de tombe. Barel Ovair wist veilig terug te keren naar Coruscant waar hij meldde dat zijn Padawan was overleden tijdens de missie. Echter bleek dat de geest van Naga Sadiw Eison Gynt in zijn macht had en bezat hem voor zijn eigen doeleinden. Naga Sadow besloot vervolgens om wraak te nemen op Barel Ovair en reisde met het bezeten lichaam van Eison Gynt naar Coruscant waar hij Barel Ovair confronteerde in een duel. Barel Ovair wist Eison Gynt te doden, inclusief de geest van Naga Sadow.

Biografie Edit

Achtergrond Edit

Naga Sadow was een mannelijke Sith Pureblood. Hij groeide op in het originele Sith Empire dat onder leiding stond van de Dark Lord of the Sith, Marka Ragnos. Naga Sadow groeide uiteindelijk op tot een zeer invloedrijke en zeer machtige Sith Lord.[1]

Machtsstrijd Edit

"At this time, a brutal power struggle had broken out following the death of the Sith ruler. Among the contenders was the Dark Lord, Naga Sadow."
Naga Sadow in een gevecht om macht.png

Naga Sadow in conflict met Ludo Kressh.

Wanneer de Dark Lord of the Sith, Marka Ragnos, overleed, ontstond er een machtsstrijd op de wereld Korriban om Marka Ragnos' titel te verkrijgen. Zo ontstond er een groot conflict tussen Naga Sadow en Sith Lord Ludo Kressh, wellicht het grootste politieke conflict tijdens deze periode. Tijdens deze periode arriveerden twee ontdekkingsreizigers uit de Galactic Republic op Korriban. Met de komst van deze ontdekkingsreizigers werden zij meteen gearresteerd en opgesloten in een gevangenis. Naga Sadow gebruikte de gevangenen om aan de macht te komen in het Sith Empire. Hij wist het volk toe te spreken en te overtuigen dat er een invasiemacht vanuit de Galactic Republic naar het Sith Empire kwam. Hierdoor pleitte hij om een oorlog tegen de Galactic Republic te beginnen. Dit verhoogde zijn populariteit waardoor hij uiteindelijk de competitie tegen Ludo Kressh wist te verslaan en werd gekroond tot de nieuwe Dark Lord of the Sith.[1]

De Great Hyperspace War Edit

"His first act was to launch a brutal assault against the Republic."
Naga Sadow in zijn meditatie sfeer.png

Naga Sadow in zijn Sith Meditation Sphere.

Zijn eerste daad als Dark Lord of the Sith was om een massieve oorlog te beginnen tegen de nieuw ontdekte vijand, de Galactic Republic. Deze oorlog werd de Great Hyperspace War genoemd. Hij wist een massief leger te verzamelen dat sterk genoeg was om het op te nemen tegen de Galactic Republic. Al gauw viel hij verschillende stelsels aan in de Galactic Republic, die hij met succes wist te veroveren. Al snel wist hij Coruscant aan te vallen. De Galactic Republic was niet opgewassen tegen het Sith Empire aangezien zij niet voorbereidt waren op de komst van een vijandelijke invasiemacht. Naga Sadow beheerste zijn volledige vloot vanuit zijn Sith Meditation Sphere, die zweefde boven een gigantische ster in de ruimte.

"Reconizing his imminent defeat, the Sith Lord abandoned his forces and started a chain of events to destroy the nearby star and everything in it's vicinity."
Naga Sadow vlucht.png

Naga Sadow vlucht van zijn eerste grote nederlaag.

De Great Hyperspace War bleek aan een einde te komen met een overwinning voor het Sith Empire. Echter keerde het tij wanneer de apprentice van Naga Sadow hem probeerde te vermoorden zijn Sith Meditation Sphere. De apprentice slaagde hier niet in, maar wist de Sith Meditation Sphere te beschadigen. Hierdoor had Naga Sadow geen beheersing meer over zijn vloot en kreeg zijn vloot geen bevelen meer door. Hierdoor wist de Galactic Republic snel een tegen aanval te organiseren en dreef het Sith Empire terug naar Naga Sadow's Sith Meditation Sphere boven de gigantische ster. Naga Sadow wist te ontkomen door de gigantische ster op te blazen. Vervolgens reisde hij terug naar het Sith Empire. Bij zijn aankomst werd hij aangevallen door een oppositiepartij die tegen zijn regime was. Er ontstond vervolgens een burgeroorlog in zijn rijk. Naga Sadow wist echter de opstanden af te slaan. De burgeroorlog had ervoor gezorgd dat zijn leger verzwakt was en was daarom een doelwit geworden voor de militaire krachten van de Galactic Republic. Al gauw viel de Galactic Republic het Sith Empire aan en wist met succes de Great Hyperspace War te winnen. Naga Sadow vluchtte permanent naar de maan Yavin 4, samen met een aantal Massassi krijgers, waar hij plande om zijn rijk te herbouwen.[1]

DoodEdit

"As the Republic fleet wiped up what remained of the Sith military, Naga Sadow fled again, this time into permanent exile on Yavin-Four."
Barel Ovair en Eison Gynt in de tombe van Naga Sadow.jpg

Naga Sadow begraven in een tombe op Yavin 4.

Samen met de overgeblevene Massassi krijgers was hij van plan om een nieuw rijk op te stichten op Yavin 4. Hij bouwde verschillende tempels op de maan maar uiteindelijk stierf hij. Hij werd begraven in een tombe diep in een tempel.[2]

NalatenschapEdit

"Over the years, the pair became more and more ambitious, eventually undertaking a daunting mission. They set out to explore the ancient Sith temples on Yavin-Four. Their goal was to investigate the final resting place of Naga Sadow—one of the most powerful Sith Lords who ever lived."
―Jedi Master Gnost-Dural[bron]
Eison Gynt bezeten door Naga Sadow.png

Eison Gynt, bezeten door de geest van Naga Sadow.

Wanneer de Sith Emperor zichzelf benoemde tot de nieuwe Dark Lord of the Sith, en begon met de wederopbouw van het Sith Empire, verwachtte hij dat hij weerstand kon krijgen van de overleden geest van Naga Sadow, aangezien hij het niet eens zou zijn met de benoeming van deze titel. Hiervoor gaf de Sith Emperor de opdracht aan Barel Ovair, een Sith Infiltrator, om de geest van Naga Sadow te vernietigen op Yavin 4. Barel Ovair reisde met zijn Jedi Padawan, Eison Gynt, naar Yavin 4 en werd meteen aangevallen door de overlevenden Massassi krijgers. Hierdoor werden ze gedwongen om te vluchten in de tempel. Per toeval stuitte ze op de tombe van Naga Sadow. Wat er vervolgens gebeurde was onbekend, maar Barel Ovair keerde alleen terug naar Coruscant zonder Eison Gynt. Hij informeerde aan de Galactic Senate dat zijn Padawan overleden was tijdens de missie. Echter bleek Eison Gynt nog in leven te zijn en had de geest van Naga Sadow hem in zijn macht door zijn lichaam te bezitten. In het bezeten lichaam van Eison Gynt plande de geest van Naga Sadow om wraak te nemen op Barel Ovair en besloot om naar Coruscant te reizen. Terwijl het lichaam van Eison Gynt bezat, verkleedde hij Eison Gynt als een Massassi krijger door hem een Massassi outfit te laten dragen, en viel Barel Ovair midden op de straten van Coruscant aan en er ontstond een duel. Barel Ovair wist uiteindelijk Eison Gynt te verslaan en daarmee de geest van Naga Sadow te vernietigen. Hierbij was Barel Ovair dus uiteindelijk geslaagd in zijn missie.[2]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

YodapediaFavicon.png Naga Sadow op de Yodapedia
WookieepediaFavicon.png Naga Sadow op de Wookieepedia

Dark Lord of the Sith
Voorafgaand door
Marka Ragnos[1]
Vanaf 1347 BTC[1] Opgevolgd door
Freedon Nadd[3]

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki