Wikia

Soorten icoon.png
Jedi Knight game icoon.png

Miraluka
Een Jedi Knight Miraluka.png
Thuis-wereld
Kleur ogen
Geen[1]
Bekende leden
"ver the centuries, the Miraluka adapted and developed the ability to see their surroundings through the Force."
―Een Holonet dossier over de Miraluka[bron]

Miraluka zijn een mensachtige Force-gevoelige soort. De Miraluka zijn beschikbaar voor de Jedi Knight klassen om mee te spelen.

Fysiologie Edit

Miraluka delen dezelfde genetische geschiedenis als die van de mens. Echter zijn de Miraluka geëvolueerd tot een andere soort omdat ze geboren worden zonder ogen. De enige lichtbron op hun planeet, Alpheridies, is dan ook een rode dwerg ster. Door de eeuwen heen wisten de Miraluka hun zicht te krijgen door middel van de Force. Met de Force, konden ze zien, maar op beperkte maten. Omdat Miraluka geen ogen hebben, dragen ze versierde kleedjes voor hun ogen. De Miraluka hebben geen moeite met het integreren in de samenleving van de menselijke bevolking.[1]

GeschiedenisEdit

Een mannelijke Miraluka Jedi Knight.jpg

Een mannelijke Miraluka Jedi Knight.

Miraluka hebben het grootste gedeelte, in de millennia, geïsoleerd geleefd. Sinds ze Force-gevoelig werden, wisten ze relaties met de Jedi Order te creëren. Verschillende Miraluka zijn zelfs lid geworden van de Jedi Order. Deze relatie is zelfs groter geworden met de uitbraak van de Jedi Civil War, wanneer de Sith Lord Darth Nihilus de Miraluka kolonie vernietigde op de wereld Katarr. De enige overlevende van deze aanval was een Miraluka genaamd Visas Marr. Visas Marr wist samen met hulp van andere de Jedi Order te helpen opbouwen.

In de jaren van de Great Galactic War, bleef Alpheridies een onafhankelijke wereld, hoewel velen Miraluka deel namen van de Galactic Republic. Degene die lid waren van de Jedi Order hebben bewezen dat ze erg sterk waren in de Force en erg ervaren in de martial-arts kunsten. Bepaalde Jedi Master beweren dat de Miraluka zo sterk in de Force zijn omdat ze de Force vertrouwen en constant gebruiken om mee te zien.[1]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini.png Miraluka op het Holonet
WookieepediaFavicon.png Miraluka op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki