Wikia

Galactic Republic Icoon
Sith Empire Icoon
Jedi Knight game icoon
Jedi Consular game icoon
Sith Warrior game icoon
Sith Inquisitor game icoon

Lightsaber
Ven Zallow's lichtzwaard
Type
Melee wapen
Beschikbaar voor de klassen
Affiliatie

Een Lightsaber (in het Nederlands Lichtzwaard of Lichtsabel) is een wapen dat ontworpen is om melee gevechten mee aan te gaan. De Lightsaber zijn gebonden aan de Jedi en de Sith. Spelers kunnen een Lightsaber bemachtigen door een Jedi Knight, Jedi Consular, Sith Warrior of een Sith Inquistitor te spelen.

De Lightsaber wordt ook wel een Laser Sword (in het Nederlands Lazer Zwaard) genoemd, voor degene die onbekend zijn met het wapen. De Lightsaber wordt door de Jedi Order gebruikt als een wapen om de vrede te houden in de Galaxy.

De Lightsaber bestaat uit pure plasma energie dat uit het gevest komt. In het gevest zit een energie schild dat een intense hitte afgeeft in de vorm van een zwaard.

De meeste Jedi maken hun eigen lightsaber zelf. Velen Jedi hebben de opdracht gekregen om naar Ilum te gaan en daar de Adegan crystals te oogsten, die nodig zijn om een lightsaber te bouwen. Velen Jedi zien dit als een soort pelgrimstocht dat hoort bij hun training.[1]

Klassen Edit

De volgende klassen gebruiken Lightsabers:

Galactic Republic klassenEdit

Sith Empire klassenEdit

Variatie en gespecialiseerde Lightsabers Edit

Double-Bladed LightsaberEdit

Sith double blades

Sith klassen Double-Bladed Lightsabers.

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Double-Bladed Lightsaber.

Double-Bladed Lightsaber zijn lightsabers met één gevest dat aan beide uiteindes zwaarden heeft. De meeste Double-Bladed Lightsaber hebben langere gevesten dan een standaard Lightsaber. Zowel de Jedi als de Sith klassen beschikken over Double-Bladed Lightsabers.[2]

Curved-hilt lightsabersEdit

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Curved-hilt lightsabers.

Curved-hilt lightsabers zijn type gevesten met een kromming erin. Dit wordt meestal gedaan om het gevest beter in de hand te laten passen.[3]

Constructie Edit

Een lightsaber in constructie

Een Jedi lightsaber in constructie.

De Jedi Consular en de Jedi Knight klas zullen een lightsaber bouwen op de wereld Tython als vervanging voor het oefen-zwaard. De lightsaber wordt gecreëerd in een afgelegen tempel. Dit wordt gedaan tijdens één van de eerste missie van een Jedi klas.[4]

Galerij Edit

Externe links Edit

YodapediaFavicon Lightsaber op de Yodapedia
WookieepediaFavicon Lightsaber op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki