Wikia

Khem Val
Khem Val
Biografische informatie
Status
Levend[1]
Fysieke informatie
Soort
Geslacht
Huidskleur
Bruin[1]
Kleur ogen
Rood[1]
In-game informatie
Companion
Beroep
"The sleeping monster."
―Een Holonet dossier[bron]

Khem Val (ook wel bekend als Shadow Killer of Devoureris) is een Dashade companion voor de Sith Inquisitor class. Eeuwen geleden was hij de dienaar van Tulak Hord, een van de machtigste Dark Lord of the Sith ooit. Tijdens de Cold War werd hij ontdekt in een stasis field in de Tomb of Naga Sadow op Korriban, bewaakt door een veld van elektromagnetische energie waar zelfs de meest krachtige Sith Lords hem niet durfde uit te bevrijden.

Biografie Edit

"As his master conquered, he feasted, and the unusual bond between the Sith Lord and the Shadow Killer grew stronger."
―Een Holonet dossier[bron]

Eeuwen geleden was Khem Val de trotse dienaar voor Tulak Hord, wellicht een van de machtigste Dark Lord of the Sith die ooit geleefd heeft. Zijn volk, de Dashade, bloeide in dat tijdperk. Ze groeide uit tot Force-bestendige moordenaars. Ze kregen kracht door zich te voeden met Sith en Jedi. Khem Val kreeg daarom ook de bijnaam Shadow Killer en Devourer. Wanneer Tulak Hord zijn vijanden versloeg, voedde Khem Val zich op zijn slachtoffers. Uiteindelijk groeide de band tussen Tulak Hord en Khem Val en werd alleen maar sterker in de loop der tijd.

Tijdens de Cold War, eeuwen later, zijn de Dashade verdwenen van de galaxy, en de legende van Khem Val is vervaagd in angst verhalen. Tijdens de Cold War werd Khem Val ontdekt in de Tomb of Naga Sadow op Korriban, waar hij lag te slapen in een stasis field, bewaakt door elektromagnetische energie. Het is onbekend hoe hij daarin is gekomen en niemand wist hij ontwaakt moest worden. Zelfs de machtigste Sith Lords durfde geen poging te doen om hem eruit te halen.

Op een of andere manier wist Khem Val te ontwaken uit zijn slaap in de stasis field. Vanaf dat moment is hij niet op de hoogte van de tijd periode die voorbij is gegaan.[1]

Krachten en mogelijkheden Edit

"Devoured over a thousand Jedi at the battles of Yn and Chabosh."
―Een Holonet dossier[bron]

Khem Val heeft een sterke bestendiging tegen de krachten van de Force. Hierdoor verkreeg hij zijn reputatie en werd hij ingezet in verschillende veldslagen waar hij zijn meester, Tulak Hord, diende.[1] Hij maakt gebruik van een zwaard met een energieveld eromheen, dat waarschijnlijk bescherming geeft tegen een lightsaber.[2] Hij voedt zich op Jedi en Sith.[1]

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini Khem Val op het Holonet
WookieepediaFavicon Khem Val op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki