Wikia

Sith Empire Icoon
Imperial Agent game icoon

Sith Empire Icoon
"Keeper"
Sith Empire Icoon
Keeper
Biografische informatie
Thuis-wereld
Psychische informatie
Soort
Mensachtig[1]
Geslacht
Chronologische en politieke informatie
Affiliatie
Klasse

De mannelijke mens, die alleen bekend staat met de codenaam "Keeper" (in het Nederlands "Houder", "Bewaarder" of "Opzichter"), is de ultieme en hoogste spion van het Sith Empire. Hij heeft de leiding over de Operations Divisions van de Imperial Intelligence. Met deze functie houdt de Keeper zich bezig met elke infiltratie in vijandelijk gebied en met elke executie die plaatst vindt. Als Keeper is hij verantwoordelijk voor zijn agenten aan de Minister of Intelligence en de Sith-leden in de Dark Council. De huidige Keeper heeft zijn functie al bijna een decennia, hoewel deze makkelijk te vervangen blijkt te zijn als hij een fout maakt. Volgens intelligenties van de Galactic Republic is hij één van de gevaarlijkste leden van het Sith Empire.

Biografie Edit

Er is weinig bekend over zijn achtergrond, zelfs zijn naam is geheim gebleven tijdens de periode sinds hij regeert. Het Sith Empire zorgde er dan ook voor dat zijn naam geheim bleef. Hoewel er vrijwel niets over hem bekend is, gaat de geheime inlichtingendienst van de Galactic Republic ervan uit dat de huidige Keeper ooit in de Imperial Navy heeft gezeten en dat hij de operaties Operation Morning Crest en Operation Starbender leidde. Pragmatisme zou voor hem meer beteken dan eer, en onder de dekking van dit schuilt één van de meest gevaarlijke personen in het Sith Empire.

De huidige Keeper kreeg voor het eerst deze functie tijdens de Great Galactic War. De huidige Keeper heeft deze functie al bijna een decennium lang en staat bekend om zijn buitengewone spionage vaardigheden. De huidige Keeper wist al die tijd aan de macht te blijven komen omdat hij weet wanneer hij bevelen moet opvolger en weet wanneer hij het initiatief moet nemen. Hij blijkt een hard regime op te voeren, aangezien hij zijn agenten hard aanpakt als ze falen. Hij wist zijn agenten hard op te lijden, maar degene die niet voldoen aan de normen, zou hij genadeloos straffen.[1]

Achter de schermen Edit

Keeper werd voor het eerst genoemd en vermeldt op een biografie pagina op de officiële fansite. Op deze pagina staan verschillende teksten in het Aurebesh geschreven, met als vertaling:

  • Watcher, Minder, Fixer, Cipher
  • SIS Note: Higher Ambitions
  • Strained Sith Relations

Hieruit kan worden geconcludeerd dat de huidige Keeper hogere ambities wilt hebben.[1]

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini "Keeper" op het Holonet
WookieepediaFavicon "Keeper" op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki