Wikia

Soorten icoon

K'lor'slug
Een K'lor'slug
Sociale informatie
Thuis-wereld
Huidskleur
Rood, bruinachtig

Een K'lor'slug is een wormachtige soort dat leeft op de wereld Korriban. K'lor'slugs hebben een slangachtige lichaam dat aangedreven wordt door verschillende gevaarlijke benen. De mond is een rond gapend muil gevuld met scherpe tanden. Er zijn twee soorten K'lor'slugs, de Greater K'lor'slug en de Lesser K'lor'slug.

Fysiologie Edit

Een K'lor'slug is een wormachtige soort dat leeft op de Outer Rim wereld Korriban. Een K'lor'slug heeft zes poten en slangachtig lichaam. Elke poot bestaat uit scherpe uiteinden die ze gebruiken als wapens tegen hun vijanden. K'lor'slugs hebben de mogelijkheid om zichzelf snel voort te kunnen planten. Zo kon een K'lor'slug koningin vierhonderd eitjes legger die na een snelle tijd uitkwamen. Een K'lor'slug broedplaats wordt een "a Hutt cry" genoemd vanwege de dood van een Hutt en Riegenn Hetuu door verschillende K'lor'slugs.

Gedrag Edit

Een Sith Warrior bevecht een K'lor'slug

Een Sith Warrior bevecht een K'lor'slug.

K'lor'slugs zijn agressieve wezens die zich bevinden op de wereld Korriban. Hoewel enkele leven op het oppervlak, leven er meerdere in de vele tombes onder he oppervlak van de planeet. De reden hiervoor is dat K'lor'slugs donkere locaties zoeken om hun eieren te laten broeden. Geschikte locaties zijn dan het zand en de vele ondergrondse tombes. Hoewel K'lor'slug vaak het slachtoffer zijn van nieuwe Sith Acolytes, zijn Sith Acolytes ook vaak het slachtoffer van de dodelijke K'lor'slugs.

Geschiedenis Edit

Op een bepaald moment werd Riegenn Hetuu, een mannelijke hunter, ingehuurd door een Hutt. De Hutt gaf hem de opdracht om een levende K'lor'slug koningin te vangen. De Hutt wilde de K'lor'slug koningin gebruiken voor entertainment in de gladiatoren arena. Met succes wist Riegenn Hetuu een koningin te vangen, maar toen hij zijn laadruim opende op de wereld Hutta, kwam hij tot de ontdekking dat de koningin zich had voortgeplant en er vier honderd K'lor'slugs in zijn laadruim aanwezig waren. Riegenn Hetuu en de Hutt werden vervolgens vermoord door de aanwezigen K'lor'slugs. Vanaf dat moment wordt een K'lor'slug broedplaats "a Hutt cry" genoemd.

Locaties Edit

Bronnen Edit

  • Codex: Bestiary: K'lor'slug

Externe links Edit

WookieepediaFavicon K'lor'slug op de Wookieepedia
YodapediaFavicon K'lor'slug op de Yodapedia

Around Wikia's network

Random Wiki