Wikia

Sith Empire Icoon

Sith Empire Icoon
Imperial Intelligence
Sith Empire Icoon
Imperial Intelligence hoofdkwartier
Algemene informatie
Stichters
Leider(s)
Hoofdkwartier
Overige informatie
Affiliatie
"We know extremely little about this shadowy organization, but Imperial Intelligence operatives are clearly just as deadly as their Sith superiors."
―Jedi Master Gnost-Dural — Gnome-speakernotesLuister (bestand info)[bron]

Imperial Intelligence (in het Nederlands Keizerlijke Inlichtingen of Keizerlijke Intelligenties) is een organisatie dat dient in het Sith Empire. Ze opereren in de schaduwen, in het geheim. Agenten van de Imperial Intelligence waren ervaren in het manipuleren, intimideren en aanslagen plegen, net als hun dodelijke Sith superiors.

Geschiedenis Edit

"Recent Republic strategic information reports prove that the rise of the Mandalorians was orchestrated by Imperial Intelligence."
Mandalore the Lesser met Imperial Agents

Mandalore the Lesser, een pion van de Imperial Intelligence en het Sith Empire.

Vlak voor het Treaty of Coruscant waren de Imperial Intelligence verantwoordelijk voor het blokkeren van de pogingen van de Galactic Republic om bondgenootschappen te sluiten met de Hutt Cartel. Ook waren de Imperial Intelligence verantwoordelijk voor de opkomst van Mandalore the Lesser. Mandalore the Lesser was een Mandalorian gladiator die ze hielpen met het overwinnen van zijn vijanden in verschillende gladiatoren arena's verspreid over de galaxy. De Imperial Intelligence drogeerde of vergiftigde meestal zijn vijanden, zodat ze in de arena geen partij waren voor Mandalore the Lesser. Hoewel ze zich schuilhielden op de achtergrond, wisten ze de toeschouwers te manipuleren om de naam van Mandalore te roepen in de arena's, wat er uiteindelijk voor zorgde dat Mandalore the Lesser de nieuwe Mandalore werd. Met zijn bondgenootschap met het Sith Empire, wist Mandalore the Lesser de Mandalorians te verenigen om te vechten tegen de Galactic Republic en de Jedi Order. Dit zorgde uiteindelijk voor de Mandalorian Blockade. Al die tijd wist de Sith Emperor hem te gebruiken als een pion in zijn campagne. Mandalore the Lesser werd uiteindelijk vermoord en opgevolgd werd door Mandalore the Vindicated.[2]

Op een bepaald punt in de geschiedenis, wisten Imperial Intelligence een Galactic Republic gevangenis te localiseren op de planeet Belsavis, de gevangenis stond bekend als "The Tomb"[3]. Hierdoor verrichtte het Sith Empire een aanval op de gevangenis waardoor de Sith gevangen vrij gelaten werden.[3]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Imperial Intelligence op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki