Wikia

Sith Empire Icoon.png
Imperial Agent game icoon.png

Sith Empire
Imperial Agent
Sith Empire Icoon.png
Een Imperial Agent
Psychische informatie
Start wereld
Geavanceerde klassen
Speelbare soorten
Affiliatie
Overige informatie
Wapens

Imperial Agent (in het Nederlands Keizerlijke Agent) is één van de vier klassen die een speler kan kiezen uit de allegiance van het Sith Empire.

Omschrijving Edit

Een Imperial Agent.jpg

Een Imperial Agent.

Het Sith Empire domineert een enorm aantal sterrenstelsels in de galaxy. Maar dit doen ze niet alleen maar met behulp van de Dark Side. Achter de schermen zijn de bekwame Agents van de Imperial Intelligence bezig om de vijanden van het Sith Empire te elimineren. Dit kunnen onhandelbare senatoren van de Galactic Republic zijn, maar ook verraderlijke Imperial Moffs of bloeddorstige rebellen die zich aan de Galactic Republic zijde scharen. Imperial Agents moeten de kunst van het infiltreren, verleiden en moorden meester worden om het Empire zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Imperial Intelligence bestaat uit een enorm netwerk van informanten die de Agent helpen zich moeiteloos door het politieke landschap van de melkweg te bewegen. Uiteraard ligt de trouw van de Imperial Agent bij het Sith Empire, maar voor degenen die zeer betrokken zijn bij geheime agenda van het Empire is er veel speling. Agents hebben er vaak ook een eigen mysterieuze agenda bij. Deze spionnen herkennen zelfs een samenzwering in een samenzwering. En zelfs zijn nauwste contacten weten niet wat de Imperial Agent zal doen om zijn zaken voor elkaar te krijgen.

De meest elite kracht in de Imperial Intelligence is de zogenaamde "Cipher" Agent. Deze is gerekruteerd en opgeleid om de gevaarlijkste en gevoeligste missies voor het Empire uit te voeren. Of hij nu een undercover of een meer publiekelijke taak heeft, de Cipher gebruikt zorgvuldig georkestreerde tactieken die weinig ruimte laten voor fouten. Het kleinste foutje kan namelijk rampzalige gevolgen hebben. Maar bij iedere succesvolle missie zal het galactische landschap in het voordeel van het Sith Empire verschuiven. Zo speelt de Imperial Agent een cruciale rol in de dominantie van het Empire.[1]

Relaties met de SithEdit

Een Imperial Agent naast een speeder.jpg

Een Imperial Agent.

De bovenste regionen van de samenleving van het Sith Empire is alleen gereserveerd voor de Force-gevoelige Sith. Maar dat is een compleet andere wereld. Het hart van het Empire bestaat uit miljoenen onderdanen. Zij zijn afstammelingen van het oorspronkelijke verbannen volk dat zich op Dromund Kaas gevestigd heeft. Voor deze loyale inwoners is de Imperial Agent een voorbeeld van het hoogst bereikbare. De Agent doet alles voor de "normale" inwoners van het Sith Empire.[2]

Veld verkenning Edit

Beelden van Imperial Agents zijn zeldzaam. Met hun gevarieerde vermommingen zijn ze moeilijk te herkennen. Als er iets opmerkelijk is aan hun gewoontes, patronen en verschijningen dan is het wel dat deze op ieder moment kunnen veranderen. Vele taken die de Agent uitvoert vergen een hoge mate ven infiltratie in vijandige organisaties.[3]

UitrustingEdit

het Empire riskeert alles om de Imperial Agent goed te laten functioneren en spaart dan ook geen enkele kosten om zijn spullen een zo hoog mogelijke kwaliteit te geven. De soepele en lichte bepantsering zorgt ervoor dat de Agent zeer bewegelijk kan blijven. Veel van hun kleding zijn behangen met geavanceerde communicatiesystemen om makkelijk contact te maken met verschillende netwerken en beveiligingssysteem.[4]

Gevecht tactiekenEdit

Een Imperial Agent in een gevecht.jpg

Een Imperial Agent in een gevecht.

De Imperial Agent vertrouwd op een groot bereik, verrassing en een arsenaal aan gadgets en wapens. Hoewel de Agent het liefst van een afstand of vanuit de schaduwen aanvalt, is hij ook prima in staat om zijn tegenstanders te ontwijken of zo dichtbij te komen dat hij een mes tussen zijn vijand zijn of haar ribben kan plaatsen.

Companions Edit

Icoon Naam Class Rol Crew skill bonus
Kaliyo D'jannis game icoon.png Kaliyo Djannis Imperial Agent Ranged Tank
  • +10 Armstech Efficiency,
  • +2 Underworld Trading Critical
Vector Hyllis game icoon.png Vector Hyllis Imperial Agent Melee Damage
  • +5 Bioanalysis Efficiency,
  • +5 Diplomacy Critical
Doctor Lokin game icoon.png Doctor Eckard Lokin Imperial Agent heals / dps
  • +15 Biochem Efficiency,
  • +10 Research Efficiency
Ensign Raina Temple.png Ensign Raina Temple Imperial Agent Ranged Healer/ dps
  • +10 Scavenging Efficiency,
  • +2 Armormech Critical
Scorpio game icoon.png Scorpio Imperial Agent Melee Tank / dps
  • +5 Bioanalysis,
  • +5 Diplomacy Critical
2vr8 game icoon.png 2V-R8 Bounty Hunter Imperial Agent Sith Warrior Sith Inquisitor Ship droid

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini.png Imperial Agent op het Holonet
WookieepediaFavicon.png Imperial Agent op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki