Wikia

Sith Empire Icoon

Sith Empire Icoon
Harrower-class Dreadnaught
Sith Empire Icoon
Een Sith Battlecruiser
Productie informatie
Klas
  • Captial schip
  • Battlecruiser
Technische informatie
Hyperdrive systeem

Ingebouwd

Wapens

Turbolaser kanonnen

Overige informatie
Affiliatie

Sith Empire

Harrower-class Dreadnaught zijn schepen die gebruikt worden door het Sith Empire. Ze worden ingezet met het doel om de Galactic Republic te verslaan en zijn onderdeel van de Imperial Navy. Ze werden ontworpen door onder ander Grand Moff Odile Vaiken in de periode van de wederopbouw van het Sith Empire.

OmschrijvingEdit

Imperial Navy

Een vloot van Sith battlecruisers.

Sith Battlecruisers zijn de meest gebruikte capital schepen te zijn die het Sith Empire gebruikte tijdens de Great Galactic War en tijdens de Cold War. De Sith battlecruisers zijn daarom een belangrijke rol in de Imperial Navy, als in de oorlog tegen de Galactic Republic.

De klasse heeft verschillende gelijkenissen als de eerdere Centurion-klas schepen, die gebruikt werden door de Galactic Republic en het Sith Empire, jaren geleden. Het schip heeft een lange en diepe leegte in het centrum van het schip met een vleugel vormige romp. Het schip heeft minimaal drie stuwraketten. Het schip kan ook meerdere voertuigen vervoeren. Het schip staat er ook om bekend om veel ISF interceptor te vervoeren.

Geschiedenis Edit

"After establishing the Empire's dominion on Dromund Kaas, Vaiken turned his attention to constructing a new Imperial Navy."
Jedi Master Gnost-Dural over Grand Moff Odile Vaiken[bron]
Odile Vaiken helpt met het ontwerp voor een Sith Battlecruiser

Grand Moff Odile Vaiken helpt met het ontwerp.

De Sith Battlecruisers werden ontworpen door onder ander Grand Moff Odile Vaiken. Grand Moff Odile Vaiken hielp mee met het ontwerp en overzag de constructie van verschillende schepen. Tijdens één van zijn missie overleed hij aan boord van een prototype Sith battlecruiser door buitenaards ras dat hij probeerde aan te vallen.[1]

Het model en klas bleek effectief te zijn waardoor de schepen werden geproduceerd voor massaproductie op de moeras wereld Dromund Kaas waar het Sith Empire zich verborgen hield voor de Galactic Republic en het rijk aan het op bouwen was. Tijdens de Great Galactic War en de Cold War werden Sith battlecruisers meerdere malen ingezet.

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Sith battlecruiser op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki