Wikia

"Little Mako here is the most rapid fan of hunter history of this side of Geonosis. And even she doesn't know what the Great Hunt intails."
Braden[bron]

De Great Hunt (in het Nederlands Grote Jacht) is een competitie dat georganiseerd en gesponsord wordt door de Mandalorians en later de Hutt Cartel. De Great Hunt werd voor het eerst georganiseerd tijdens de Cold War. Het doel van de competitie is om de beste Bounty Hunter in de galaxy te vinden. De winnaar krijgt veel glorie en geld waardoor het een aantrekkelijke competitie is geworden voor veel Bounty Hunters.

Geschiedenis Edit

Kort na het Treaty of Coruscant brak de Cold War uit. In deze periode heerste er onrust onder de Mandalorians. In een poging om de Mandalorians te verenigen, organiseerde Mandalore the Lesser een competentie genaamd de Great Hunt. Tijdens de competitie wist Artus de Great Hunt te winnen en daagde Mandalore the Lesser uit. Tijdens dit duel wist Artus Mandalore the Lesser te verslaan en werd Artus erkend als de nieuwe Mandalore en noemde zichzelf Mandalore the Vindicated.[1]

Nadat Mandalore the Vindicated erkend werd als de nieuwe Mandalore, werd de traditie van de Great Hunt door gezet. Iedere winnaar van de Great Hunt zou veel glorie en geld krijgen waardoor een aantrekkelijke competitie werd voor Bounty Hunters om eraan deel te nemen.[2]

Winnaars Edit

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon.png Great Hunt op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki