Wikia

"This…is only the beginning."
"Yes. After a thousand years, Korriban is ours again. Welcome home."
Sith Pureblood Master en Darth Malgus[bron]

De Fall of Korriban (in het Nederlands Val van Korriban) was een aanval van het Sith Empire op de thuis wereld van de Sith genaamd Korriban. Het doel van de aanval was om Korriban te veroveren. De aanval wordt gemarkeerd als het begin van de Great Galactic War.

Nadat het Sith Empire de Great Hyperspace War tegen de Galactic Republic verloor, wisten de overlevenden zich te verzamelen op Dromund Kaas en hielden ze zich verborgen voor de Galactic Republic en de rest van de galaxy. Vanaf die periode zwoer de Sith Emperor wraak op de Galactic Republic en haar Jedi Order. Vanaf dat moment was het Sith Empire bezig met het bouwen van een nieuwe Imperial Navy dat sterk genoeg zou zijn om de Galactic Republic te verslaan. Wanneer de vloot klaar was om gelanceerd te worden werd Korriban gezien als een van de hoogste prioriteiten aangezien het de thuis wereld is van de Sith beschaving. Hierdoor werd Korriban het eerste doelwit van de Great Galactic War.

In het jaar 28 BTC achtte de Sith Emperor zijn leger en vloot klaar voor lancering en verspreidde een groot gedeelte van zijn vloot in de Outer Rim gebieden van de galaxy, met als eerste doelwit Korriban. Op dat moment behoorde Korriban tot de Galactic Republic en overzag een Korriban Space Station alle activiteiten op en rondom de planeet. Wanneer het Sith Empire de aanval lanceerde werd het Korriban Space Station meteen een belangrijk doelwit en werd hevig geïnfiltreerd en gebombardeerd. In een poging tot ontsnapping probeerde een Zabrak Jedi Master, zijn Padawan Satele Shan, een Corporal Trooper en een Smuggler het schip van de smuggler te bereiken in de hangar maar werden verstoord met de aankomst van Darth Malgus en zijn Sith Pureblood Master. Uiteindelijk wisten Satele Shan, de Corporal Trooper en de Smuggler de aanval te overleven en naar hyperspace te springen in het schip van de smuggler.

Na de ontsnapping van Satele Shan, de Trooper en de Smuggler wist het leger van het Sith Empire het Korriban Space Station veilig te stellen van Galactic Republic personeel. Korriban werd vervolgens veilig gesteld en veroverd. Echter wist het drietal dat wist de aanval wist te ontsnappen de Galactic Republic te waarschuwen van het terugkeer van het Sith Empire. Na de Fall of Korriban werd Korriban bezet door het Sith Empire en werden verlaten tempels en gebouwen hergebruikt. Ook werd er een Sith Academy gebouwd op de planeet. De Fall of Korriban was een van de belangrijkste evenementen van de Great Galactic War voor het Sith Empire.

Achtergrond Edit

"Korriban. Ancient birthplace of the Sith. We believed ruins were all that remained of their evil empire."
Satele Shan[bron]
Einde van de Great Hyperspace War.png

De Galactic Republic roeit de bevolking van Korriban uit tijdens de Great Hyperspace War.

Korriban is de oorspronkelijke wereld van het Sith ras. Toen de Dark Jedi verbannen werden door de Galactic Republic en de Jedi Order, arriveerden ze op Korriban. Op Korriban maakte ze kennis met het Sith ras die de Dark Jedi vervolgens gebruikte als slaven in hun beschaving. In een bepaalde periode werden de twee soorten gemixt in dezelfde cultuur en ontstond de Sith beschaving. Kort hierna werd het Sith Empire opgericht door de regerende Sith. Uiteindelijk wist het Sith Empire uit te groeien tot een groot en machtig rijk. Wanneer de regerende Dark Lord of the Sith, Marka Ragnos, overleed, ontstond er een machtsstrijd om de opvolger tussen Ludo Kressh en Naga Sadow. Met de komst van twee Galactic Republic ontdekkingsreizigers wist Naga Sadow de Sith in zijn voordeel te krijgen en wist de nieuwe Dark Lord of the Sith te worden. Zijn eerste daad als de nieuwe leider van het Sith Empire was dan ook dat hij de oorlog verklaarde aan de Galactic Republic. Deze oorlog staat bekend als de Great Hyperspace War en was een galaxy-wijde oorlog. Uiteindelijk werd het Sith Empire verslagen en werd Naga Sadow gedwongen om weg te vluchten naar Yavin 4. In een laatste slag beval de Supreme Chancellor om de Sith uit te roeien op Korriban. Echter wisten verschillende individuen de aanval te overleven en verenigde zichzelf.[3] De leidinggevende Sith Lord wist hen te leiden naar Dromund Kaas en noemde zichzelf de Sith Emperor van het Sith Empire.[4]

De Sith Emperor belooft zijn mensen wraak.png

Een nieuw Sith Empire wordt gesticht op Dromund Kaas.

Vanaf dat moment besloot de Sith Emperor om een nieuwe vloot en leger op te richten om ooit wraak te nemen op de Galactic Republic en haar Jedi Order. Vanaf dat moment was het Sith Empire constant bezig met het uitbreiden vaan haar vloot en leger. Samen met de Dark Council bedacht de Sith Emperor een plan om de Galactic Republic te verslaan. Na jaren van voorbereidingen achtte de Sith Emperor zijn vloot klaar voor de terugkeer naar de galaxy om dan uiteindelijk wraak te nemen op de Galactic Republic en haar Jedi Order. Een van de hoogste prioriteiten was de terugname van Korriban.[4] De Sith Emperor selecteerde een groot gedeelte van zijn vloot om voor de terugname van Korriban te regelen.[2]

Korriban Republic space station.png

Korriban als onderdeel van de Galactic Republic.

In het jaar 28 BTC was Korriban onderdeel van de Galactic Republic.[1] In een baan om Korriban zweefde een Korriban Space Station dat alle activiteiten op en rondom Korriban overzag. In datzelfde jaar was een Zabrak Jedi Master gestationeerd op het station, samen met zijn padawan Satele Shan. Op het satation waren verschillende Troopers gestationeerd die diende als de beveiliging van de planeet. Vervolgens vlogen er verschillende NR2 gully jumpers rond voor de beveiliging. De planeet was echter een groot doelwit voor smugglers, aangezien er op Korriban verschillende waardevolle Sith voorwerpen te vinden waren. Een van de bezigheden van het Korriban Space Station was dan ook om smugglers te arresteren die Sith artefacts aan het smokkelen waren.[2]

De aanval Edit

"The Sith Empire has returned. We must warn the Republic. Our shuttles can't outrun those fighters. Well…guess who's got the fastest ship in the sector?"
―Een Zabrak Jedi Master, een Corporal Trooper en een Smuggler[bron]
Sith Fleet arriveert bij Korriban.png

De Imperial Navy arriveert bij Korriban.

In het jaar 28 BTC achtte de Sith Emperor, leider van het Sith Empire, zijn vloot klaar voor lancering.[1] In datzelfde jaar werd op Korriban een Smuggler gearresteerd en naar het Korriban Space Station gebracht. De Smuggler vervoerde Sith artefacts van Korriban dat illegaal was. Op het Korriban Space Station werd hij geëscorteerd naar een gevangenis door een Zabrak Jedi Master, zijn Padawan Satele Shan, een Corporal Trooper en een Trooper. Onderweg ontstond er een discussie tussen de Zabrak Jedi Master en de Smuggler. De Smuggler beweerde dat hij onschuldig was en eiste om vrij gelaten te worden en wilde zijn schip terug. Opeens voelde Satele Shan een grote duisternis komen waarna kort daarna de Imperial Navy, bestaande uit minstens dertig Sith battlecruisers, uit hyperspace sprong en het station aanviel. De Sith interceptors werden meteen gelanceerd en vielen het Korriban Space Station aan. Tijdens de eerste golf ontstond er meteen grote schade aan het station, wat zorgde voor veel explosies in het station en er ontstonden verschillende branden. Kort hierna werd het station geïnfiltreerd door verschillende Sith Troopers en Sith War droids die het personeel van de Galactic Republic aanviel.

Trooper en Smuggler vechten zij aan zij.png

De Republic Trooper en de Smuggler verdedigen de hangar.

De Zabrak Jedi Master begreep de ernst van de situatie en besloot dat de hoogste prioriteit was om de Galactic Republic te waarschuwen van de terugkeer van het Sith Empire. De Corporal Trooper was het er mee eens maar concludeerde dat hun schepen niet snel genoeg waren om de Sith Interceptors te ontlopen. De Smuggler, die mee luisterde met het gesprek, bood zijn Corellian XS Stock Light Freighter schip aan, door te beweren dat zijn schip het snelste schip in de sector was. De Jedi stemde erin mee en maakte samen met de smuggler, de corporal en een trooper een weg richting de hangar. Toen ze de hal van de hangar bereikte confronteerde Satele Shan en haar Zabrak Master de Sith Troopers in de hangar terwijl de twee troopers de hal beveiligde, vechtend tegen de inkomende Sith Troopers en Sith War droids. Terwijl de twee troopers werden afgeleid, lanceerde een Sith Trooper een raket op hen, wat zorgde voor een golf van explosie. Door de explosie overleed de trooper en was de coporal tijdelijk afgeleid. De smuggler zag het ongeluk gebeuren en trok zijn twee blaster en wist snel vier aankomende Sith Troopers neer te schieten. Ondertussen was de corporal bij bewustzijn gekomen en hielp de smuggler met het bestrijden van de inkomende Sith war droids.

Zabrak Master redt het leven van Satele.png

Het duel in de hangar tussen Satele Shan, Darth Malgus, de Zabrak Jedi Master en de Sith Pureblood Master.

Terwijl er meer Imperial troepen arriveerde, trokken de smuggler en de trooper zich terug in de hangar waar ze deur achter hen verzegelde voor verdere inkomende troepen. Satele Shan en haar master wisten ondertussen de hangar te beveiligen waardoor ze het schip van de smuggler konden bekijken. het schip was echter tijdens de aanval beschadigd maar de smuggler verzekerde dat het schip kon vliegen. Net voordat het viertal in het schip kon instappen, landde er een Fury-class Imperial Interceptor in de hangar. Uit het schip kwamen twee Sith: Darth Malgus en zijn Sith Pureblood Master. Hun doel was om te voorkomen dat iemand het station zou verlaten waardoor niemand de Galactic Republic kon waarschuwen van de terugkeer van het Sith Empire. Satele Shan, Darth Malgus, de Zabrak Jedi Master en de Sith Pureblood Master confronteerde elkaar in een duel terwijl de trooper en de smuggler zich haastte naar het schip. De smuggler gaf T7-O1 het sein dat ze zouden gaan opstijgen.

Zabrak Master tegen Pureblood master.png

De Zabrak Jedi Master duelleert tegen de Sith Pureblood Master.

In de hangar vochten de twee Jedi tegen de twee Sith, met Darth Malgus die het opnam tegen Satele Shan en hun masters die tegen elkaar duelleerde. Tijdens het duel wist Darth Malgus Satele Shan te ontwapenen van haar Lightsaber en deed hij een poging om haar neer slaan. Op dat moment gooide de Zabrak Jedi Master zijn Lightsaber tegen die van Darth Malgus waardoor de klap Darth Malgus' Lightsaber werd weerkaats en Satele Shan de kans kreeg om hem van haar weg te schoppen. Vervolgens pakte Satele Shan haar Lightsaber weer op en deed een poging om de Sith Pureblood Master aan te vallen. Tijdens deze poging besprong ze hem van achteren en wilde hem neer slaan. Echter voorzag de Sith Pureblood Master deze actie en trof haar met een aanval van Force Lightning. Vervolgens gebruikte de Zabrak Jedi Master een Force push aanval om de Sith Pureblood Master van zich af te werpen. Vervolgens hergroepeerde de Zabrak Jedi Master zich met Satele Shan.[2]

De terugname van KorribanEdit

"The Republic fleet suddenly found itself in enemy territory, fighting desperately on all sides. The Republic rallied every available ship to support the fleet, leaving only a handful of Jedi security ships to patrol Korriban. Regrettably, Korriban fell back into the enemies' hands without the Jedi Council even knowing about it."
Jedi Master Gnost-Dural[bron]
Sith Pureblood Master gebruikt Force Lightning op het schip.png

De Sith Pureblood Master doet een poging om het schip te stoppen tot ontsnapping.

Ondertussen wist de smuggler zijn schip aan de praat te krijgen en wist op te stijgen. De Coporal Trooper opende de deur van het schip in de hoop dat de twee Jedi het schip zouden betreden. Echter werd het schip meteen onderschept door de Sith Pureblood Master die het schip aanviel met een Force lightning aanval. De Corporal lanceerde vervolgens een effectieve schot op de Sith Pureblood Master met zijn wapen. Vervolgens schreeuwde de Corporal tegen de twee Jedi dat ze moesten komen. Echter vertelde de Zabrak Jedi Master dat Satele Shan met het schip mee moest gaan en een ander pad moest oplopen dan hij. De Zabrak Jedi Master besloot om alleen achter te blijven en de Sith af te leiden terwijl zij een poging tot ontsnapping deden. Satele Shan gooide haar Lightsaber naar haar master die het gebruikte om Darth Malgus en zijn master te confronteren in een duel. Satele Shan wist vervolgens het schip te bereiken, net voordat ze de hangar verlieten.

De Zabrak Jedi Master doorboort de Sith Pureblood Master.png

De Zabrak Jedi Master doorboort de Sith Pureblood Master.

Nadat het schip wist te ontsnappen uit de hangar van het Korriban Space Station, duelleerde de Zabrak Jedi Master alleen tegen Darth Malgus en zijn Sith Pureblood Master met het gebruik van twee Lightsabers. Nadat de Zabrak Jedi Master in het gezicht van de Sith Pureblood master wist te slaan, wat ervoor zorgde dat zijn masker afviel, gebruikte hij een aantal lenige manoeuvres om de Lightsaber slagen van de Sith te ontwijken. Uiteindelijk wist de Zabrak Jedi Master Darth Malgus van zich af te werpen waardoor hij tijd over had om het alleen op te nemen tegen de Sith Pureblood Master. In zijn poging wist hij de Sith Pureblood Master te doorboren door het andere uiteinde van Satele Shan's Lightsaber te activeren. De Sith Pureblood was fysiek verwond en viel neer op de grond. De Sith Pureblood master kon door zijn verwondingen niet meer deel nemen aan het duel waardoor het duel doorging tussen Darth Malgus en de Zabrak Jedi Master.

De Zabrak Jedi Master sterft.png

De Zabrak Jedi Master sterft aan de hand van Darth Malgus.

Nadat zijn master fysiek gewond was geraakt, gebruikte Darth Malgus The Force om zijn masters Lightsaber te pakken en rende richting de Zabrak Jedi Master. De Zabrak Jedi Master gebruikte The Force om verschillende objecten op Darth Malgus te gooien maar Darth Malgus wist ze allemaal te ontwijken. Vervolgens confronteerde Darth Malgus de Zabrak Jedi Master met een aantal verschillende snelle Lightsaber manoeuvres waardoor Darth Malgus al snel de Zabrak Jedi master wist te ontwapenen van Satele Shan's Lightsaber. Naarmate het duel voort zette, wist Darth Malgus de Zabrak Jedi Master's eigen Lightsaber te ontwapenen en sneed met zijn twee Lightsaber in de buik van de Zabrak Jedi Master. De Zabrak Jedi Master overleed bij deze aanval en viel dood neer op de grond.

Imperial Navy arriveert bij Korriban.png

Ondertussen bemande Satele Shan en de Coporal Trooper de twee Quad laser cannons op de Corellian XS Stock Light Freighter in een poging om de Sith interceptors te vernietigen die hen achtervolgden sinds ze de hangar van het Korriban Space Station hadden verlaten. Toen ze uit het Asteroid veld kwamen, vloog de Smuggler het schip richting de inkomende Sith battlecruisers. Toen de Zabrak Jedi Master overleed, voelde Satele Shan haar master sterven. Uiteindelijk wist de smuggler door de blokkade heen te vliegen en in hyperspace te springen. Toen Darth Malgus werd geïnformeerd over hun ontsnapping confronteerde hij zijn Master en vertelde hem dat hij gefaald had. Echter was zijn Master het hier niet mee eens en vertelde dat dit slechts het begin was. Darth Malgus was het hier mee eens maar zag dit als een mogelijkheid om zijn Master te vermoorden. Na de afslachting van zijn Master keek Darth Malgus toe hoe de Imperial Navy Korriban arriveerde.[2]

Naslag Edit

"Retaking the holy planet of Korriban as a top priority, the Sith re-established the glorious Sith Academy and began training a new generation of Sith to inherit their dark legacy and seize their birthright as the true rulers of the galaxy."
―Een HoloNet dossier over Korriban[bron]
De Sith keert terug op Korriban.jpg

De Sith keren terug naar Korriban.

Ondanks de ontsnappingspoging van Satele Shan, de Coporal Trooper en de Smuggler had de Jedi Council voor een bepaalde periode geen kennis van de overname van Korriban.[2] Met de terugkeer van het Sith Empire was de Great Galactic War uitgebroken, een galaxy-wijde oorlog tussen de Galactic Republic en het Sith Empire. Het bleek al gauw dat de Galactic Republic niet opgewassen was om oorlog te voeren tegen het Sith Empire en maakte grote nederlagen mee. In een rap tempo werden grote gebieden in de Outer Rim gebieden van de galaxy veroverd door het Sith Empire en enkele werelden sloten zelfs een bondgenootschap met het Sith Empire. In de eerdere dagen van de oorlog verloor de Galactic Republic de Sluis sector, een invasie in de Minos Cluster en een blokkade in de Rimma Trade Route. Kort na de Fall of Korriban kwam de Galactic Senate bijeen voor een Great Galactic War emergency defense prioritization session of the Galactic Senate vergadering.[1]

Korriban Sith Academy concept art.jpg

De Sith Academy op Korriban.

Sinds de Fall of Korriban heeft het Sith Empire zich gevestigd op Korriban. Korriban is sinds dien een van de belangrijkste werelden van het Sith Empire geworden. Er werd meteen een Sith Acedemy gebouwd waar jonge Sith worden opgeleid in de manieren van de Dark Side of the Force.[5] Ook werden er verschillende expedities gehouden om de ondergrondse tombes te ontdekken. Tijdens een van deze expedities werd een Dashade genaamd Khem Val in een stasis field in de Tomb of Naga Sadow.[6]

Tijdens de Great Galactic War werd Korriban het toevluchtsoord voor verschillende pelgrimstochten in de Sith beschaving. Tijdens Darth Malgus' pelgrimstocht kreeg hij een visioen van een galaxy dat in brand stond. Hij geloofde dat zijn visioen betekende de val van de Galactic Republic.[7] In het jaar 25 BTC werd Korriban het slachtoffer van een gevecht tussen de Galactic Republic en het Sith Empire, waar de Galactic Republic een poging deed om Korriban te veroveren. In dat jaar maakte de Sith Apprentice van de Sith Emperor, Exal Kressh, zich los van het Sith Empire en informeerde de Galactic Republic over de situatie op Korriban. Echter werd de aanval afgeslagen aangezien Exal Kressh de aanval gebruikte als een afleidingsmanoeuvre om in de Sith Acedemy te komen.

Gevolgd op de evenementen rondom de Cold War en de Great Galactic War, deed Jedi Master Gnost-Dural onderzoek. Tijdens zijn onderzoek onderzocht hij de gebeurtenissen rondom de Fall of Korriban.[1]

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon.png Fall of Korriban op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki