Wikia

Galactic Republic
Esseles
Galactic Republic Icoon.png
Productie informatie
Model

Transportschip

Technische informatie
Hyperdrive systeem

Ingebouwd

Overige informatie
Affiliatie

Galactic Republic

De Esseles is een Galactic Republic transportschip dat actief is in de Cold War. Het schip is onderdeel van de flashpoint The Esseles waar de flashpoint zich voornamelijk afspeelt. Tijdens de Cold War was het schip opgedragen om Ambassador Vyn Asara te transporteren maar werd aangevallen door een van de grootste Sith battlecruisers van het Sith Empire onder bevel van Grand Moff Rycus Kilran. Tijdens de aanval werd de kapitein van het schip gedood en nam first officier Haken het bevel over. Tijdens de aanval beweerde Rycus Kilran dat Ambassasor Vyn Asara een terrorist was en dat haar wilde arresteren. In een poging om haar gevangen te nemen infiltreerde de Sith het schip.

Geschiedenis Edit

De Esseles is een Galactic Republic transportschip dat actief is in de Cold War. Tijdens de Cold War werd het schip gebruikt om Ambassador Vyn Asara te transporteren. Echter, werd het schip aangevallen door een Sith battlecruiser, een van de grootste Sith battlecruisers van het Sith Empire. Het transportschip was geen partij voor de Sith battlecruiser en tijdens de aanval werd de Esseles captain gedood. Na de dood van de captain nam First officer Haken het bevel over en werd vervolgens aangeroepen door Grand Moff Rycus Kilran. Rycus Kilran informeerde dat Vyn Asara een terrorist was en dat ze haar wilde arresteren. Rycus Kilran vertelde dat ze iedereen zouden doden als ze verzet boden.

Vervolgens werd het schip geïnfiltreerd door de Sith. De Galactic Republic organiseerde een tegenaanval, onder leiding van commander Narlock, in gezelschap van een Smuggler, Trooper, Jedi Knight en Jedi Consular. De tegenaanval was succes totdat Vyn Asara informeerde dat Rycus Kilran de Mandalorian Bounty Hunter Ironfist op haar had afgestuurd. Ironfist wist met zijn komst de brug in te nemen en nam de brug officieren in gijzeling. Nadat de Smuggler, Trooper, Jedi Knight en de Jedi Consular de brug in wisten te nemen door Ironfist te vermoorden, werd het schip nog steeds geobserveerd door de Sith battlecruiser.

Passagiers Edit

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon.png The Esseles op de Wookieepedia
YodapediaFavicon.png Esseles op de Yodapedia

Around Wikia's network

Random Wiki