Wikia

Dramath the Second
Biografische informatie
Thuis-wereld
Status
Overleden[1]
Stierf
Vader
Broer
Tenebrae (halfbroer)[1]
Fysieke informatie
Soort
Geslacht
Huidskleur
Rood[1]
In-game informatie
Affiliatie
"His name was Lord Dramath the Second. A thousand years ago his father, the original Lord Dramath, ruled over a planet called Medriaas. He was overthrown by another Sith named Lord Vitiate, who renamed the planet Nathema. With his father death, the younger Lord Dramath fled. He hid on Rekkiad with a handful of loyal followers, and when he died they buried him here wit the datacron."
Revan[bron]

Dramath the Second was een Sith Pureblood Sith Lord van het orignele Sith Empire. Hij was de zoon van de originele Dramath en halfbroer van Tenebrae. Zijn vader heerste ten tijde de Golden Age of the Sith over de wereld Medriaas, gelegen in de Unknown Regions van de Galaxy. Na de dood van zijn vader, aan de hand van zijn halfbroer, werd zijn halfbroer erkend als Lord Vitiate door Marka Ragnos, de heersende Dark Lord of the Sith en leider van het Sith Empire. Vrezend voor zijn leven, vluchtte Dramath weg van Medriaas naar de Outer Rim wereld Rekkiad. Hier bracht hij zijn laatste dagen en overleed uiteindelijk. Hij begraven door zijn meest betrouwbare volgelingen in de eerste Twin Spears van de planeet. Duizend jaar na zijn dood huurde de Sith Emperor Mandalore the Ultimate om een Sith naar Dramath the Second's graftombe te leiden. Zijn gemummificeerde lichaam werd door de Sith meegenomen naar Dromund Kaas voor onbekende redenen.

Biografie Edit

AchtergrondEdit

Dramath the Second werd geboren in de periode van de Golden Age of the Sith op de wereld Medriaas, gelegen in de Unknown Regions van de Galaxy. Zijn vader, de originele Dramath, heerste in die periode over de wereld en was een Sith Lord van het originele Sith Empire. Wat onbekend was voor zowel vader en zoon, was dat Dramath nog een zoon had. Deze zoon, Tenebrae werd geboren en getogen in een boerengezin waar de aanwezigheid van de Force erg laag was.[1]

De opkomst van Lord VitiateEdit

Toen Tenebrae zes jaar oud was, begonnen zijn krachten in de Force te groeien en ontdekte hij dat zijn vader Dramath was. Tenebrae vermoordde uiteindelijk zijn ouders en begon zijn eigen rijk op te bouwen op Medriaas, beginnend met het heersen over de bevolking. Nadat zijn biologische vader geruchten hoorde over zijn verloren zoon, die snel aan de macht kwam, besloot hij om hem na vier jaar op te zoeken. Tijdens deze confrontatie eiste hij dat Tenebrae zijn vader moest dienen maar Tenebrae gehoorzaamde niet en vermoordde zijn biologische vader. Na de dood van zijn vader nam Dramath the Second de macht op Medriaas over. Dramath the Second voelde zich bedreigd door de opkomst van zijn tweelingbroer. Uiteindelijk viel zijn tweelingbroer in de smaak bij de regerende Dark Lord of the Sith Marka Ragnos en benoemde hem tot Lord Vitiate en heerser over Medriaas. Na deze beslissing van Marka Ragnos vluchtte Dramath the Second met zijn meest betrouwbare volgelingen naar Rekkiad, een polaire wereld in de Outer Rim.[1]

Verblijf op Rekkiad en doodEdit

Dramath the Second vluchtte naar Rekkiad waar hij verbleef met zijn meest betrouwbare volgelingen. Op Rekkiad stierf hij uiteindelijk. Hij werd gemummificeerd en begraven in een graftombe in de Frist Spear van de Twin Spears. Na zijn begrafenis werd een Holocron in zijn graftombe gelegd waar zijn geschiedenis in vermeldt stond. Hij overleed ongeveer in de periode na de Great Hyperspace War in 1347 BTC.[1]

NalatenschapEdit

Na de dood van Dramath the Second, en de Great Hyperspace, vluchtte Lord Vitiate weg met de overlevende Sith naar Dromund Kaas. Ten tijde voor de Mandalorian Wars besloot de Lord Vitiate, bekend als de Sith Emperor, om het lichaam van zijn halfbroer op te eisen en stuurde een Sith Pureblood om zijn graftombe te vinden. De Sith wist Mandalore the Ultimate te beïnvloeden om de Sith te helpen wat hen uiteindelijk naar Rekkiad leidde. Vervolgens beïnvloedde de Sith Mandalore the Ultimate om een oorlog tegen de Galactic Republic te beginnen, om de kracht van de Republic te testen. De Sith nam het lichaam van Dramath the Second mee naar Dromund Kaas, voor onbekende redenen.

Aan het einde van de Mandalorian Wars vermoordde Jedi Revan Mandalore the Ultimate. Op zijn sterfbed informeerde Mandalore the Ultimate Revan over de Sith. Revan en Malak volgde verschillende aanwijzingen wat hen leidde naar de graftombe van Dramath the Second. Hier vonden de twee Jedi aanwijzingen dat de Sith nog steeds in leven waren en besloten om op onderzoek te gaan. Voordat ze dit deden verstopten ze het masker van Mandalore in de graftombe, zodat de Mandalorians geen leider meer hadden.

Nadat Revan en Malak bekeerd waren tot de Dark Side of the Force, Revan zijn geheugen kwijt raakte en Darth Malak vermoordde, besloot hij om samen met Canderous Ordo het masker van Mandalore te vinden. Dit bracht ze op Rekkiad. Nadat ze de tombe hadden gevonden vond Revan de holocron en besloot om opnieuw naar Medriaas te gaan, voor onderzoek naar de Sith.[1]

Verschijningen Edit

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki