Wikia

Darth Nihilus was een Sith Lord en de Dark Lord of The Sith in de tijd van de Jedi Civil War en was een van de drie regenten van de Sith Triumvarate, opgemaakt uit de overblijfselen van Revan's Empire. Darth Nihilus is een manifestatie van de Dark Side zijn lichaam is vergaan en zijn aanwezigheid word alleen door zijn Masker en zijn armor bewaard. Nihilus heeft een constante honger naar de Force, hij consumeert het in grote maten om zijn honger te stillen wat hem ook de bijnaam ‘The Lord Of Hunger’geeft. Darth Nihilus is verantwoordelijk van de verwoesting van Katarr en de Jedi Council die daar een spoedvergadering had georganiseerd. De planeet werd verwoest al het leven werd uitgeroeid. Er was echter een overlevende, een Miraluka genaamd Visas Marr, zij werd Nihilus zijn Apprentice. The First Jedi Purge was bijna afgerond maar dankzij de opduiking van de ‘Jedi Exile’ Meetra Surik was en weer hoop voor de Jedi. Nihilus viel tijdens de Jedi Civil War, Talos IV aan om de Jedi te vernietigen en zijn honger te stillen, echter werd hij door Meetra tegengehouden met de hulp van Visas Marr, die nu haar metgezel was en de Mandalore, Canderous Ordo. Met de hulp van de Mandalorian Clan Ordo werd Nihilus schip, de Ravager aangevallen. Het spookschip dat bijeen werd gehouden door Nihilus en de Darkside werd gesaboteerd en voordat het schip werd opgeblazen confronteerde Meetra en de rest Nihilus op de brug van de Ravager. Het was een moeilijk duel, Nihilus was in staat om zich tegen de drie te verzeten door hun energie af te namen, Meetra echter wist hoe ze zich kon verweren tegen hem en gebruiken zijn eigen krachten tegen hem waardoor hij uitgeput raakte. Nihilus viel aan het einde van het duel en de drie namen zijn masker mee. Visas die voor het eerst zijn gezicht zag zij dat het niets meer was dan een leegte, duizenden schreeuwende sterren. Nihilus zijn overblijfselen verdwenen in een explosie van Dark Side Energie en die drie verlieten het schip. Nadat zij van boord waren bliezen zij het schip op en de Sith werden verslagen. Meetra zetten haar rijs voort en verwoesten uiteindelijk het Sith Rijk op Malachor. Darth Nihilus naam zou nooit vergeten worden, hij was een legden voor de Sith en een les voor de Jedi. Zijn roem werd geprezen in het huidige Sith Rijk door hen die van hem wisten. Relikwieën van de Sith Lord waren in omloop in het heelal zoals zijn Holocron en Masker, bieden die groeten macht hielden en de geest van de Sith Lord, in de verkeerde handen zou dit tot verwoesting kunnen leiden op grote schaal.

Around Wikia's network

Random Wiki