Wikia

Sith Empire Icoon

Darth Howl
Biografische informatie
Status
Levend
Fysieke informatie
Soort
Geslacht
In-game informatie
Locatie
Titel
Apprentice
Beroep
Affiliatie
"And most important - most important of all, my young apprentice, we will both watch our backs."
―Darth Howl[bron]

Darth Howl is een mannelijke Sith Lord van het Sith Empire. Tijdens de huidige politieke onrust van de Cold War, in het jaar 10 ATC, is hij een van de twaalf leden van de Dark Council dat ondergeschikt staat aan de Sith Emperor. In datzelfde jaar ontsloeg hij zijn apprentice en nam de Sith Eldon Ax aan als zijn nieuwe vrouwelijke apprentice.

Darh Howl groeide op in het Sith Empire, op de moeras wereld bekend als Dromund Kaas. Op een bepaald moment vermoordde hij zijn master en werd uiteindelijk een veelbelovende Sith Lord. Later werd hij een officieel lid van de Dark Council, het regerende orgaan van het Sith Empire. In het jaar 10 ATC, ontdekten het Sith Empire verschillende sporen van de Imperial voortvluchtige genaamd Lema Xandret, de moeder van Eldon Ax. Darth Chratis en zijn apprentice Eldon Ax vroegen toestemming aan de Dark Council om haar op te jagen en te straffen voor haar daden. Hoewel Darth Howl en de Dark Council sceptisch waren, gaven de twaalf leden toestemming. Hoewel de jacht uitliep tot een conflict slaagde Eldon Ax in haar missie, hoewel Darth Chratis overleed tijdens de operatie. Toen Eldon Ax terugkeerde naar Dromund Kaas, rapporteerde ze aan de Dark Council. Ze vertelde dat Darth Chratis overleden was tijdens de aanval van de Fastbreeders. Aangezien Darth Howl dit niet geloofde, nodigde hij Eldon Ax uit om hem te vergezellen op zijn persoonlijke jachtterrein. Hier biechtte Eldon Ax op dat zij verantwoordelijk was voor de dood van Darth Chratis. Met deze informatie besloot Darth Howl om haar aan te nemen als zijn nieuwe apprentice, aangezien hij ontevreden was over zijn voormalige apprentice.

Verschijningen Edit

Externe links Edit

WookieepediaFavicon Darth Howl op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki