Wikia

Galactic Republic Icoon.png
Companions.png

Galactic Republic
Bowdaar
Galactic Republic Icoon.png
Bowdaar.png
Soort
Thuis wereld
Geslacht
Haar kleur
Bruin[1]
Beschikbaar voor
Affiliatie
"Notorious underworld gladiator."
―Een Holonet dossier over Bowdaar[bron]

Bowdaar (ook wel bekend als "The Killer from Kashyyyk," "Deathmountain," of "Boneshatterer") is een Wookiee companion voor de smuggler klas. Bowdaar was ooit een slaaf en werd gedwongen om te vechten in gladiatoren gevechten. Doordat hij onverslaanbaar was kreeg hij velen namen toegediend.

Biografie Edit

"Enslaved as a child and forced into the arenas against his will, he has served one corrupt master after another for decades."
―Een Holonet dossier[bron]

Bowdaar was geboren op de planeet Kashyyyk. Toen hij jong was werd hij meegenomen van de planeet en werd hij gedwongen om te leven in een leven van geweld. Hij moest vechten voor zijn leven als een gladiator in arena's verspreidt over de galaxy. Hier wist hij zichzelf te bewijzen als een krachtige krijger. Voor meer dan een eeuw wist hij het uit te houden in de gladiatoren gevechten en vocht wel meer dan duizenden gevechten tegen vijanden zoals Rancors, Mandalorians, Gundark en zelfs een Jedi. In alle gevallen wist hij nog nooit te verliezen. Bowdaar vocht elke keer zonder enige wapen of pantser. De geruchten in de onderwereld gingen dat hij onverslaanbaar was. Degene die het gevecht met Bowdaar wisten te overleven, vertelde dat Bowdaar de sterkste krijger is die ze ooit hadden gezien.

Bowdaar heeft geen huis, familie of vrienden waar hij naar terecht kan, slechts de ene meester naar de andere. Hij leefde voor 108 jaar in slavernij.[1]

Persoonlijkheid Edit

―Een Holonet dossier[bron]
Bowdaar companion.png

Bowdaar.

Bowdaar groeide op als een slaaf. Toen hij nog jong was werd hij meegenomen van Kashyyyk en moest vechten in gladiatoren arena's. Doordat hij gedwongen was om te vechten als een gladiator, had hij geen huis, geen familie en geen vrienden. Hij had alleen de ene meester na de andere. Zijn succes in de arena's zorgde ervoor dat zijn meesters enorme rijkdommen verkregen. Echter kon hij nooit iets proeven van zijn overwinningen.[1]

Krachten en mogelijkheden Edit

"The mighty Wookiee warrior named Bowdaar has fought in every death-match arena from Geonosis to Nar Shaddaa."
―Een Holonet dossier over Bowdaar[bron]

Bowdaar werd gezien als een onverslaanbare vijand in de gladiatoren arena's. Hij had nog nooit een gevecht verloren, en had in totaal wel 10.000 gevechten gehouden in 108 jaar. Hij vocht nooit met wapens of een uitrusting, wat hem aanzienlijk een sterker imago gaf.[1]

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini.png Bowdaar op het Holonet
WookieepediaFavicon.png Bowdaar op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki