Wikia

Galactic Republic Icoon

Galactic Republic Icoon
Bouris Ulgo
Galactic Republic Icoon
Bouris Ulgo
Biografische informatie
Thuis-wereld
Psychische informatie
Soort
Geslacht
Kleur ogen
Bruin[1]
Huidskleur
Wit[1]
In-game informatie
Chronologische en politieke informatie
Affiliatie
"The self-proclaimed king"
―Een Holonet dossier over Bouris Ulgo[bron]

Bouris Ulgo is een mannelijke mens die afkomstig is van de Core World Alderaan. Hij een voormalige generaal in het Republic leger van de Galactic Republic tijdens de Great Galactic War. Later keerde hij terug naar Alderaan, nadat Alderaan in chaos was door het ondertekenen van het Treaty of Alderaan en de dood op de kroonprins Gaul Panteer en zijn moeder, de koningin. Toen de conflicten over de opvolging begon, verklaarde Ulgo zichzelf als nieuwe koning. Op dit moment begon Ulgo een afdaling te krijgen in waanzin.

Biografie Edit

AchtergrondEdit

"The head of the planet's fighting forces and a decorated Republic general."
―Een Holonet dossier[bron]

Bouris Ulgo is afkomstig van de Core World Alderaan. Op een bepaald moment werd hij lid van het Republic leger van de Galactic Republic en wist de rank van generaal te krijgen. Hij was generaal in de Great Galactic War en was daarom weg van Alderaan. In totaal heeft hij 35 jaar in het leger van de Galactic Republic gezeten.[1]

Terugkeer naar AlderaanEdit

"Ulgo anticipated a swift return to his farming estates after the Great War."
―Een Holonet dossier[bron]

In het jaar 0 BTC bood het Sith Empire aan om vredesonderhandelingen te houden op Alderaan. Al gauw bleek te zijn dat het Sith Empire de Galactic Republic bedrogen en wist met een snelle en dodelijke aanval de hoofdstad van de Galactic Republic, Coruscant, te gijzelen. Hierdoor hadden de onderhandelaren op Alderaan geen keuze dan mee te stemmen op de termen van het Sith Empire. Hierbij werd het Treaty of Coruscant getekend waarmee de Galactic Republic erkende de Great Galactic War te hebben verloren en de helft van de galaxy werd hierbij verdeeld in tweeën.[2] Velen inwoners van Alderaan waren boos dat de Galactic Republic hiermee akkoord ging, waardoor Alderaan besloot om uit de Galactic Republic te stappen.[3] Er was chaos ontstaan op Alderaan en op dat moment besloot Bouris Ulgo om terug te keren naar Alderaan. Tot zijn grote verbazing was hij nog steeds actief gesteld in zijn functie als hoofd de beveiliging van Alderaan.

Jaren later keek Bouris Ulgo in horror toe hoe de kroonprins, Gaul Panteer, en zijn moeder overleden op een mysterieuze wijze. Hierdoor had Alderaan geen leider meer.[1]

Politieke inmengingenEdit

Bouris Ulgo ingame

Bouris Ulgo in zijn paleis na zijn staatsgreep.

"He would be their new king."
―Een Holonet dossier[bron]

Nu Alderaan geen leider meer had, ontstonden er verschillende conflicten op Alderaan die streden om het zeggenschap van de planeet.[3] Een bepaalde raad pleitte voor de terugkeer van het House Thul, waarvan werd gedacht dat het relaties had met het Sith Empire. Met de komst van het House Thul, werd Bouris Ulgo uiteindelijk de nieuwe koning. Sinds dien zou Bouris Ulgo een afdaling hebben gehad in waanzin.[1]

Persoonlijkheid Edit

"Stiff and arrogant, Bouris Ulgo is nevertheless a patriot who believes himself the last sane noble on Alderaan."

Bouris Ulgi staat bekend omdat hij stijf en arrogant is. Hij is een patriot die geloofd dat hij behoort tot één van de laatste edelen van Alderaan.[1]

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini Bouris Ulgo op het Holonet
WookieepediaFavicon Bouris Ulgo op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki