Wikia

AR-34 enforcer droid
AR-34 enforcer droid.png
Biografische informatie
Fabrikant
Productie lijn
Productie lijn[1]
Model
AR-34 enforcement droid[1]
Klas
Beveiliging droid[1]
Psychische informatie
Soort
Sensor
Blauw[1]
Chronologische en politieke informatie
Affiliatie
Bewapend
Dual ingebouwde blasters; cortosis-grip gauntlets[1]
"Pay up… now."
―Een Holonet dossier[bron]

Een AR-34 enforcer droid (ook wel bekend als "Backbreaker") zijn droids modellen die ontworpen zijn voor de beveiliging voor de Hutt Cartel. De droids hebben de bijnaam "Backbreakers" gekregen omdat ze ook vaak worden ingezet om individuelen op te sporen die nog een schuld hebben bij de Hutt Cartel.

Geschiedenis Edit

"The Hutt Crime Cartel commissioned the initial line of AR models with the goal of using them for security, but they earned the nickname “Backbreakers” because they’re also commonly used as muscle when gangsters seek to “collect” on unpaid debts."
―Een Holonet dossier[bron]

De AR-34 enforcer droids werden oorspronkelijk ontworpen, door de Hutt Cartel, voor beveiliging redenen. Echter werden ze later ingezet om individuelen op te sporen die nog een schuld hadden bij de Hutt Cartel. Hierdoor kregen de droids de bijnaam "Backbreakers" en zijn zeer berucht geworden om dit fenomeen. De droids hebben veel eigenschappen gemeen met oorlog droids, maar zijn geoptimaliseerd voor een compleet andere omgeving.

Oorspronkelijk zijn ze gebaseerd op hetzelfde militaire ontwerp als standaard oorlog droids, maar zijn bewapend met kleinere wapens en zijn ontworpen om de snelheid, mobiliteit en achtervolgingen. Ze zijn bewapend met snelle snelheden, korte-afstand blasters en cortosis-grip gauntlets. Een AR-34 enforcer droid is in staat om een gebarricadeerde barrière neer te halen en het neerhalen van een gehele kamer vol met bewapende wezens in slechts secondes.[1]

Achter de schermen Edit

De AR-34 enforcer droid werd voor het eerst geïntroduceerd in een Holonet artikel.

Externe links Edit

Star Wars The Old Republic logo mini.png AR-34 enforcer droid op het Holonet
WookieepediaFavicon.png AR-34 enforcer droid op de Wookieepedia

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki